dinsdag 13 juni 2017

Watercolor Playtime!

Ik heb soms van die momenten dat ik graag iets wil uitproberen en verder uitdiepen om te zien hoe ik er mijn manier in kan vinden en zo ja hoe.
Waterverf technieken zijn niet echt mijn ding, maar zo gaandeweg werd het zeker een heel speelkwartier......
Gebruikte stempels van het SU set Special reason gestempeld met Memento en bewerkt met de waterbrush en alleen schoon water.
Op de achtergrond wat strepen m.b.v. een kwast en waterverf.
De uitgestanste takken/besjes komen uit het SU set Falling Flowers, evenals de blaadjes en de losse bloem.
Gestempeld met Memento en wat water erover gesprayed met een minimister.
De altijd leuke banners...... uit het SU set Thoughtfull Banners met bijpassende pons. De tekst is niet zo mooi gestempeld omdat ik weer....vergeten was deze polymere stempel eerst op een kladje af te drukken. Het stoort me niet echt bij deze setting.
De achtergrond gestempeld met de watercolor wash BGstamp van SU en gele Memento, de vogel gekleurd met Memento, filmstrip een stans van Joy!, stukje chevron band van SU en wat muziekpapier.
De veren alleen gestanst aquarelpapier. Nu als techniek: stempels beïnkten met Memento, nat sprayen en afdrukken. Gebruik gemaakt van het verstrepen set van Eline (de grootste stempel veruit mijn favoriet voor snelle achtergrondjes).
Het leuke lampje is uit het set Pun Intended van SU en de overige tekst is daarop aangepast.
Super felle sprankelende kleuren........Gebruik gemaakt van praktisch onverdunde waterverf en een kwast. De tekst stempels ooit bij Pipoos gekocht, nu een extra blije toevoeging.
De vlinder gestempeld met een combinatie van Versacolor en Memento inkt, wat twine er omheen en geplakt op de supergrote stans van SU.
De achtergrond was eigenlijk een probeerseltje met een restje distress inkt op mijn acrylblok dat over was van het inkleuren van een stempel.
Een heel ander effect, zacht en monochroom. Wat spetters met de kwast (het leukste onderdeel :-) in een donkerdere kleur.
Cirkel met stiksteekjes gestanst (Kaiserkraft) en gebruik gemaakt van het stempelset Blooms and Wishes van SU dat al een watercolor effect heeft.
Verder wat lint, band en twine, een varenblad gestanst uit roze (Craft Emotions) en gemat op zacht roze linnenkarton.
Een beetje bling hier en daar....met een prachtige tekst.

Het was een heel leuke middag waar ik ook wel wat van geleerd heb:
de makkelijkste manier voor mij om een watercolor achtergrond te maken is het beïnkten van een stempel met Memento of Distress, nat sprayen en stempelen. In één kleur of verschillende overlappend zodat het leuk mengt met elkaar. Het geeft ook een ander voordeel: als je de stempel niet te nat maakt, blijft de eventuele afbeelding ook herkenbaar.
Ik gebruik het liefst droog of heel lichtjes nat gesprayed aquarelpapier, omdat het vaak super gegolfde en niet meer plat te krijgen dikkere papier bijna niet meer netjes op een kaart te krijgen is.

Wil ik echt een achtergrond zoals die met de vlinders en/of zelf strepen maken, dan gebruik ik waterverf en geen inkt.


Heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips m.b.t. de watercollor backgrounds.
Keep on colloring outside the box.

2 opmerkingen:

  1. Hoppa, meteen een hele serie kaarten gemaakt.
    Leuk hoor en zo lekker om te "kliederen" met verf of ecoline.
    Ik doe dat ook graag.....meer water, minder water, spetters maken enz.
    Je kunt er de leukste kaarten mee maken.
    Lekker blijven proberen, niks moet alles kan met deze techniek (vind ik altijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergaaf! De bovenste is mijn favoriet!
    Leuk om ook jouw blog te zien.

    Groetjes
    Xandra van der Hoeven
    Stampin' by Xandra

    BeantwoordenVerwijderen