vrijdag 30 juni 2017

Eclectic

1.
selecting or choosing from various sources.
2.
made up of what is selected from different sources.
3.
not following any one system, as of philosophy, medicine, etc., but selecting and using what are considered the best elements of all systems.
4.
noting or pertaining to works of architecture, decoration, landscaping, etc., produced by a certain person or during a certain period, that derive from a wide range of historic styles, the style in each instance often being chosen for its fancied appropriateness to local tradition, local geography, the purpose to be served, or the cultural background of the client.

Vooral nr. 3 kan ik mezelf helemaal in vinden :-) geen enkel systeem volgen alleen jezelf (nou is dat bij mij al een heel systeem op zich.......)
In woninginrichting zie je het ook, er worden allerlei stijlen gecombineerd zoals shabby chic, antiek, modern, jaren 50 wat over het algemeen niet bij elkaar past. Echter, zodra je een gezamenlijke noemer kiest, bijv. de kleur rood of alles een ronde vorm, is het juist een prachtige eenheid.
Mijn motto is al jaaaren lang "als jij het leuk vindt past het bij elkaar". Of het bij mij nu gaat om leefwijze, hobby, kleding, woning etc. alles wat ik leuk vindt doe ik bij elkaar en ik voel me happy. De gezamenlijke noemer? Jij/ik en dan zijn het opeens geen losse op zich staande onderdelen meer, maar een geheel. Hoe origineel wil je het hebben?

Don't overthink, just do! Hoorde ik laatst iemand zeggen in een youtube filmpje over mixed media. Helemaal waar, soms zijn we onnodig veel tijd kwijt aan meten, bij elkaar zoeken, bedenken....welke kleuren bij elkaar passen etc. en niet aan het creëren.
Het set bevat bloemen, bladeren, invul stempels die totaal niet passen...viel als een blok voor de onverklaarbare toevoeging van de diamant, sommige mallen snijden ook negatief of embossen alleen. Voeg daarbij het sierpapier (om op te eten) rare kleurencombi's..... en veel kreukellint.
In dit geval heb ik een stukje sierpapier met de punt omgevouwen, vastgeniet voor de zekerheid en daarop de collage gemakt.
Het kreukellint is gekleurd m.b.v. distress inkt.
Een voorbeeld van een stans die je alleen embosst zie je op de banner met de tekst: een hartje in diamant vorm met daar achter een uitgestanste bloem.
Oh de diamant blingt ook van alle kanten! Het glitter karton van SU blijft niet alleen heel mooi en verliest nooit glitter, het snijdt net zo makkelijk als papier.
Wat je stijl ook is of welke uitvoering je project ook heeft, de diamant maakt er gelijk iets luxueus van.
In the pocket! Een bos bloemen, de diamant, lint, bladeren, de uitgeknipte negatief stans en een 'rare' bloem op een groene cirkel.
Het doet me denken aan alle extra insteekhoeken die ik in mijn agenda's maakte en alle "schatten" en geheime briefjes die ik erin bewaarde....
Ik heb voor de allereerste keer distress inkt refill gekocht, fel lime groen, om daarmee embossingpaste te kleuren voor de achtergrond (stencil met dots).
Handig in gebruik, komen vast meer kleuren bij......
Aangezien het toch al een apart stempelstansset is...zet ik gewoon alles vast met knijpertjes. Ik kwam op het idee nadat ik in een winkel zo'n geweldige baroque schilderij lijst zag met kippengaas erin en daaraan allerlei leuke kaarten vastgeknijperd.
Het kippengaas weer gemaakt met de embossfolder van MD en uitgesneden met de bijbehorende stans.
Het diamanten sierpapier is mijn manier om het kippengaas verhoogd op te kunnen plakken: het gaas erop gelijmd en achterop het papier de foamblokjes.
Nu is er de juiste hoogte voor de knijpers.
Strik, tassel, twine....
De diamant dit keer ook gemaakt met de stukjes die je anders weggooit, geeft een apart effect. Ik gebruik de positieve diamant als kader om de stukjes goed op de juiste plaatsen te plakken.
Een ander heel grappig item dat bij de eclectic set hoort zijn transparante card overlays met witte of gouden bedrukking, waaronder deze golflijnen, bladertakjes, stippen en reuze diamanten.
De achtergrond ook weer met stencil en gekleurde embossingpaste.
Nu ook wat stukje uit de grote ruitjes mal gebruikt als embellishment en het hele verhaal op een cirkel geplakt.
Hierop zie je ook een andere mal van een tak die alleen embosst. Heel handig, het gaat precies zoals je snijdt, dus geen siliconenmatje o.i.d. nodig.
De strik is niet echt gestrikt....maar bij elkaar gebonden met metalic koper draad en wat uitgerafeld.
De vele lagen die zo ontstaan geven een mooi diepte effect.
Een set waar je helemaal niet bij na hoeft te denken, wat je ook doet, het resultaat is altijd te leuk.
Heel mooi weekend!

2 opmerkingen:

  1. Sjonge.....je hebt je echt helemaal uitgeleefd hè?!!
    Mooi hoor, ik hou wel van dit soort kaarten.
    Aparte kleuren ook, zo bij elkaar, heel voorjaarsachtig.
    Alleen....hoe stuur je zulke kaarten op?
    Of schuif je ze zelf bij iemand in de brievenbus?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne,
      meestal geef ik dit soort kaarten bij een kado of zomaar op de koffie, soms neem ik een brievenbus doosje eventueel zelf gevouwen.
      De eerste kaart is idd veel groter/hoger uitgevallen door het omvouwen van het sierpapier, die ga ik verder verwerken op een canvas.
      Dank voor je leuke reactie, mooi weekend verder.
      Groetjes Christine

      Verwijderen