zaterdag 27 mei 2017

All About Birds

Er wordt altijd gezegd: het is zo warm, dat de vogels van het dak vallen....
Nou bij mij niet hoor! In mei leggen wel alle vogels een ei :-)
Het is al een tijdje geleden dat ik een canvas open knipte, ik liep in de woonkamer laatst langs een wat oudere Tim Holtz uitvoering en dat inspireerde mij tot dit bird canvas.
De achterkant eerst bestempeld met het bloemetje uit het stempelset, daarna in punten geknipt en omgerold met een vouwbeen.
Twee vogels, vier takken en vijf bloemetjes gestempeld en ingekleurd.
De achtergrond is het mooie sierpapier van SU.
Het 'vogelnestje' is een flink bosje opgerold jute touw van de Wibra.
Verder geen embellishments, het tafereeltje spreekt voor zich.
Het canvas met ezel is van de Wibra.
Watercolor birds in zacht pastel.
Wat blijf ik het effect van distress inkt toch mooi vinden: wanneer de kleuren zich vermengen en er een extra kleur ontstaat.
Voor het inkleuren heb ik maar drie kleurtjes gebruikt: Tumbled Glass, Spun Sugar en Mustard Seed. Eigenlijk weinig moeite voor zo'n resultaat.
Roze over geel wordt wat bruin, extra groen door blauw met geel. Het is al snel mooi.
De achtergrond is gemaakt met mijn nieuwe, grote Watercolor Wash background stamp van SU. Geïnkt met dezelfde drie distress kleuren, het aquarelpapier wat nat gemaakt en erop gedrukt.
De tekst inspiring gemaakt met het Thoughtful Banner set met bijpassende pons. Eerst een stukje aquarelpapier nat gemaakt en met dezelfde kleuren bewerkt.
Zo mooi....even een close-upje.
Wie deze vogels heeft bedacht, verdient een warm nest!
:-)
Zomaar een klein kaartje, voor aan een bos bloemen.
De grootste labelstans van TH, maar alleen de bovenrand gebruikt. Het papier even breed gesneden als de stans. Dubbelgevouwen tot vlak voor de schuine hoekjes.
Een achtergrond stempeltje uit het birdset, vierkantje met stiksteekje van Joy! en de vogel uit aquarelpapier gestanst.
Nat gemaakt en met de aquabrush kleuren erop gedept. Vooral niet over nadenken maar gewoon doen. Als laatste wat Brilliance gold inkt.
Stampin Up blaast de toch altijd mooie combinatie van lime groen en paars nieuw leven in. Een superblije vrolijke combi.
Begonnen met de zeer grote te mooie stans van Nellie Snellen uit het Stained Glass serie. Het is in mijn beleving een soort grote doily opgebouwd uit vier cirkels die in het papier blijven.
Nu alleen de binnenste twee gebruikt. Paars papier erachter geplakt.
Het vormt een mooi geheel met mijn andere nieuwe verjaardags stempelset Special Reason. De bloemen hiervan passen er niet alleen goed bij, maar zijn ook anders dan anders: het rubber is opgeruwd, waardoor je geen egale afdruk krijgt maar wat "gedistressed".
Het is duidelijk dat de vogels even mooi zijn als ze alleen (in kleur) gestempeld worden en niet ingekleurd.
Het kwastje heb ik zelf gemaakt met dik handgaren.
Een serie heel verschillende uitvoeringen met dezelfde vogels, en daar ben ik voorlopig nog niet klaar mee.
Have a birdie warm weekend!

De pastel watercolor kaart doet mee met de "alles dat vliegt" challenge bij Dutch Card Lovers.

3 opmerkingen:

  1. Wat een toepasselijke kaarten op het thema "Ik zie ze vliegen".
    Bedankt voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie creaties heb je gemaakt, vooral de pastelkaart vind ik supermooi. Dank je wel voor het meedoen met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg gaaf! Wat een leuk idee om het papier te 'scheuren' zodat je in het nestje kunt kijken! Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen