vrijdag 7 april 2017

Watercolor Dragonfly

Het valt wellicht op, maar ik verdiep me de laatste tijd wat meer in het watorcolor effect (daar gaan nog vaak heel wat mislukte pogingen aan vooraf) en heat-embossen, want dat doe ik eigenlijk ook veel te weinig.
Heel sprankelend en verrassend.
De dragonfly past er prachtig bij, gestempeld in dezelfde memento kleuren als de achtergrond.
Het is de allereerste keer dat ik geëmbosste bloementakken inkleur. Vooraf eerst goed gebruik gemaakt van een embossbuddy en een schoon kwastje om ongewild embosspoeder te verwijderen.
Het lijkt wel een glas-in-lood effect, dacht ik. Zo vaak voorbij zien komen op pinternet en een beetje blij verbaasd over het resultaat.
Voelt een beetje als een stilleven effect op een schilderij.
By the way, toch leuk dat ik nog steeds af en toe verbaasd kan zijn over mezelf ;-)
mmm, nu ik toch de artist in mezelf weer voel wakker worden, wil ik het effect met clear embossen en dan inkleuren ook eens proberen. Het blijkt, dat het op die manier bijna handgeschilderd lijkt, omdat er geen omtrekken zichtbaar zijn.
Happy Spring!

2 opmerkingen:

  1. Wow, heel mooi. Die scherpe witte randen om de bloemen geven een heel mooi diepte effect.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen