woensdag 26 april 2017

Potpourri

Er zijn van die momenten, dat ik van blijde verbazing vergeet adem te halen....
Steeds weer wilde ik met een kaart beginnen, maar elke keer kwam er iets tussen, het laatste was een telefoontje. Tijdens het gesprek sprayde ik water op een stukje aquarelpapier, deed voor de gein drie kleuren distress op de stempel, daar water over en (met mijn gedachten totaal ergens anders) hop op het papier gedrukt.
Het papier een beetje heen en weer bewegen zodat de kleuren nog wat verder uitlopen, nog wat water er overheen en zie het resultaat....
........na het telefoontje gelijk nog twee keer geprobeerd.
De achtergrond is een grote kant stempel, ook met distress inkt en nat gesprayed. Langs de zijkanten een kanten rand stans van MD.
De bloemen zijn zo zacht.....daar moest ik even de nadruk op leggen met een mooie veer.
Een andere bloem ook nat afgedrukt, door de helft gesneden, het hart nog een keer gestempeld en verhoogd opgeplakt.
Het gebruikte stempelset is Petal Potpourri van SU.
Ik kreeg er zoveel plezier in, gelijk nog een paar kaarten:
In het set zit ook een massieve stempel, heel mooi om deze in een lichtere tint af te drukken en een andere uit het set er overheen.
De achtergrond is wit cardstock met erop een lijnen stempel en een spetter stempel in verschillende kleuren.
Onder de bloemen een verzameling aan verschillende embellishments: een framework stans van TH, gescheurd kant, lovertjesband, swirls, roze glitter lint en bling steentjes.
De bladeren onder de bloemen? Dezelfde twee stempels maar dan in twee tinten groen. Blaadjes los geknipt en eronder gelijmd.
De grote tekst 'thanks' is een snijmal van SU vastgezet met de niettang.
Altijd als eens willen doen: knalroze met zwart. De massieve stempel nu twee keer in fel roze archival gestempeld, verspringend op elkaar met foamtape, het hart is ook een stempel uit het set en uitgeponst. Erop een glitter enameldot van MD. Een verzameling eronder van swirls, takjes, een veer en juteband.
De basis is een stukje designpapier van MD met daarop een framework stans van TH. Een stukje zwart papier aan weerskanten van het midden ingesneden, erachter sierpapier en tegelijk opgerold.
Een beetje "nonchalant" het tekst stempeltje uit een ander set.
Een alternatieve trouw felicitatiekaart. Mensen die mij kennen weten dat ik niet van de standaard/traditionele baby- en trouwkaarten houd en daar koop ik ook nooit speciale spulletjes voor. Eigenlijk is er met elk set voor elke gelegenheid iets te maken.
De tekst vind ik buitengewoon toepasselijk, deze komt uit een ouder set van SU. De roze polkadots gemaakt met een stempeltje uit het Potpourri set.
De basis is craft karton en een reuze polkadot embossfolder. Er omheen breed roze kant en onder de bloem een prachtige tweedelige stans van MD verhoogd opgeplakt. Ik heb wel iets met raster stansen.
Deze dubbele bloem is gestempeld met roze archival en ingekleurd met distress inkt en de waterbrush.
De bloem gestempeld met roze versa color inkt en beide bloemen voorzien van stoffen roosjes waarvan sommige al voorzien waren van een parel.
Als finishing touch wat parels in de vorm van een hartje (Xenos).
De binnenkant van de kaart: twee beertjes uit het Bookcase Builder set van SU, een hartje uit een ander set en weer de 'polkadot stempel'.
Wat een verrassende mogelijkheden met één stempelset.

PS:
toen ik een kleine vier weken geleden begon met de grote schoonmaak, waren de hobbykasten als eerste aan de beurt. Alle dvd-stempeldozen in mijn handen gehad en hoe meer ik er zag, hoe roder mijn wangetjes werden van schaamte..... zoveel sets die ik allemaal met dolenthousiasme heb gekocht en zoveel ideeën mee had, staan ongebruikt of hooguit een keertje uitgeprobeerd mooi te zijn in de kast, soms al meer dan een jaar..... Het enige dat ik ermee deed was afstoffen ;-)
Het nu gebruikte set is daar een heel goed voorbeeld van, dit set is 10 maanden oud en met zoveel moeite gevonden als tweedehands. Nu ik een tijdje niets meer koop (behalve basis benodigdheden) creëer ik eindelijk met wat er in de kasten staat.
De gebruikte MD stans op de trouw kaart zat nog nieuw in de verpakking....
Creativiteit is het tegenovergestelde van verzamelen.

Happy Koningsdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen