zaterdag 1 april 2017

Old Book Covers

To much stamps and to little time!
Een ander set stempels dat ik veel te weinig gebruik zijn de supergrote en kleine bookcovers van Tim Holtz.
Laatst, tijdens een nodige opruim actie....., kwam ik deze weer tegen en kreeg opeens allerlei leuke ideeën.
De bookcover gestempeld met archival sepia en verder een samenstelling van allerlei stempelsets en de schattige enameldots van MD.
De veren heb ik met de rilpen een vouwlijn in het midden gegeven, stevig gevouwen en alleen op dat randje vastgelijmd met 'good old' glossy accents.
De grote super swirl van Craft Emotions, stukje tekst scrap van TH en een kraai.
Ik heb veel stempels die in zwart niet mooi egaal afdrukken, maar de truc om dan eerst de stempel in de versamark te drukken en dan op de zwarte inkt helpt altijd.
De bloemen zijn ingekleurd met distress inkt en de waterbrush.
Alle randjes bewerkt met mijn pizzames paperdistresser.
De kleine cover nu een copie van de grote, met de kleine veren uit het Four Feather set van SU, een kleinere kraai, een swirl van Marianne Design en de vlinders komen uit een set van SU.
De bloemen ook weer ingekleurd met distress inkt en ja, de enameldots ook maar in het blauw aangeschaft.
Nu de grote cover twee keer gestempeld en van eentje alleen het kader uitgeknipt. Verhoogd opgeplakt met foamblokjes. Het etiket gestempeld op sierpapier, uitgeknipt en ook faomblokjes eronder.
De bloemen zijn weer van het prachtige Stippled Blossoms set van SU, voorzien van een rijkelijke hoeveelheid mini plakpareltjes.
De kleine cover krijgt een vintage lay-out met als basis het mooie Friends 24/7 set van SU. De mooie schrijfveer is een stans van MD evenals het inktpotje. Het lijntjes papier en het etiket met composition book is een van mijn eerste stempels.
Een pijl wijzend naar een ticket bovenop een roze vogel. Deze stempel ingekleurd met twee kleuren memento inkt.
Het etiket er nu helemaal uitgeknipt en voorzien van een schudgedeelte, dat is gemaakt m.b.v. een plastic pocket en geen achterkant. Je kunt nu zien wat er achter zit. Gevuld met lovertjes en microbeats van de Action.
Have a nice weekend!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Christine, via Maia (valkennest) ben ik op je blog terechtgekomen en ik ben meteen fan. Wat maak jij mooie creaties. Ik heb zitten genieten van je blogpost van vandaag, prachtig zoals je met de bookcover-stempels aan de slag bent gegaan. De roze heeft meteen mijn hart gestolen, top met die mooie bloemen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben je vast weer heel druk mee geweest.....Wat een werk joh.
    De tip van de versamark en de zwarte inkt ga ik onthouden, mijn inkt doet het ook niet altijd goed, ga dit zeker eens uitproberen.
    Net als Miranda hierboven vind ook ik de roze het mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen