donderdag 20 april 2017

Felle Kleuren

Een tijdje geleden liet iemand mij een nieuwe kleur stempelinkt zien: fel lime groen, heel sprankelend. Thuisgekomen draaide ik een beetje door..... Heerlijk, dacht ik, al die felle vrolijke kleuren met het zonnetje erbij.
Een idee op internet zorgde ervoor, dat ik iets met snijmallen ging doen, dat ik nog nooit gedaan had: de negatieven gebruiken.
Een samenstelling van de kashmir stansen op dikker wit cardstock en allemaal tegelijk uitgestanst. Eronder fel gekleurd papier (uit de stapel van de markt en een pakje gekleurd printerpapier) dat ik met foam tegen de achterkant geplakt heb.
Nu gestempeld en die vormen uitgestanst. Doe ik eigenlijk ook veel te weinig: stempelen in dezelfde kleur als het papier.
Een beetje touw onder de groene tekst. De blaadjes komen ook uit het set.
De enige embellishments zijn wat bling steentjes.
Een close-up van een thinlits probleempje: steeds vaker hebben de zeer gedetailleerde stansen in mijn optiek een overdreven hoeveelheid "ejection holes" met behulp waarvan je het papier uit de stans kunt duwen. Vreemd, want bij mij valt het er vanzelf uit zonder extra dure magnetische of precision base plates...... (zelfs het typen is lastig :-)
Het gebeurt me vaak genoeg, dat ik me erger aan al die zo duidelijk geëmbosste bobbeltjes en opeens had ik een idee: leg het stansje met de onderkant op de snijplaat, er overheen een stukje 80 grams printer papier, de andere snijplaat erop en hup, nog een keer door de wringer en plat is alles.
Er lijkt helemaal niets te gebeuren omdat je geen druk voelt, maar je ziet het wel.
Het is nog een heel nieuw set en ben er toch zo blij mee! De losse bloem stansen nog niet eerder gebruikt en wat een sprankelend resultaat.
In het midden van het witte cardstock eerst de grote bloemstans voor de omtrek, zodat de bloem erin kan. Achter het wit een stukje groen scrap.
Eerst in oranje, daarna het middenstukje in blauw en de losse stukjes erin geplakt.
De blauwe bloem is ook een aparte stans (los van die bij de stempels horen) evenals het opengewerkte blad. In dit geval het open rondje in het midden in een andere kleur.
De stempels in kleur afgedrukt en uitgestanst.
De toch zo leuke effen en glitter enameldots van Marianne Design gebruikt en als laatste besloten om de groene tak toe te voegen (kleur op kleur).
De leukste periode van het jaar bij Stampin' Up is toch wel de Sale-a-Bration in januari t/m maart. Gratis producten uitzoeken bij elke 60,-- die je besteed. Die producten zijn altijd origineel en te leuk. Nee ik ga niet voor elk product zoveel materialen aanschaffen, want na afloop is er ruim voldoende op Marktplaats te vinden, waaronder dit Make a Medallion set. In totaal 5 grotere en kleinere stempels om een medaillion mee samen te stellen, maar die ook prima los te gebruiken zijn.
Een aantal teksten die precies in het midden passen. Een ander gratis set is Delicate Details, 5 kant randen.
Ik begon met het uitsnijden van de drie cirkels met daar achter het gekleurde papier. Vlinders stempelen en ponsen en een klein deel van een medaillon om de groene cirkel.
Het oranje twine is van de Hema.
Nu zie je hoe gedetailleerd de kant randen zijn, waarmee je zoveel kunt doen.
Als laatste nog wat enamel dots en weer een gezellige bonte kaart.
Have a sunny day!

1 opmerking:

  1. Jou berichten zijn altijd erg uitgebreid en begrijpelijk te lezen.

    Wat heb je hier een mooie, vrolijke, gezellige serie gemaakt zeg, wauw, echt voorjaar/zomer!!

    BeantwoordenVerwijderen