zondag 29 januari 2017

Envelope Art

De laatste tijd een aantal super stempels op MP gekocht, waaronder een grote kanten achtergrond en een stempelset met prachtige teksten die bij de banner framelits hoort. I love dit soort koopjes! Nog leuker: ik had eerst zelf zodanig verkocht en met dat geld nieuwe spulletjes gekocht.
Voeg daarbij de hoeveelheid enveloppen die ik overhoud van de pakjes basiskaarten (ik geef er meer weg dan dat ik er postzegels op plak) en zo ontstond dit idee. Handig, praktisch en herbruikbaar. Je kunt er zelf iets in bewaren, maar er ook geld of andere leuke items in doen om iemand anders blij te maken. Niet alles blijft in een kaart zitten :-)
De achtergrond stempel is afgedrukt op correspondentie kaartjes van de Hema. Ik laat zulke grote stempels op tafel liggen en doe er zo het papier op, anders blijft het midden vaak leeg.
De nog steeds prachtig gedetailleerde doily stans van de markt blijft erg mooi, verder vlinder stempels, vellum en vooral veel kant en band...
 Natuurlijk kan zuurstok roze niet ontbreken.....
.....en voor de voelsprieten van de vlinders twine en touw gebruikt.
Erg leuke tekst stempel voor een trouwerij, maar natuurlijk ook voor jou en je beste vriendin. Leuke manier om aan te geven dat iemand belangrijk voor je is.
Alweer zo'n leuke muur op papier, blauw nog wel. Oh wist ik de afzender maar want ik zou er graag meer van hebben.
Lekker vintage kan niet ontbreken, wat zijn die bloemetjes vlinders toch leuk.
De stempels van hart en ster zitten ook in het set.
Soms kom ik mezelf ook wel tegen....want lila, groen en blauw zijn meestal niet de eerste kleuren die ik pak, maar deste leuker was de uitdaging.
Een schuin gestreepte banner stempel.....
....en een smalle lange stempel met dots zitten ook bij het set. Erg leuk om het papier mee te vullen.
Dit keer de achtergrond stempel met meerdere kleuren beïnkt, beetje ombre effect. Heel blij dat deze wel goed afdrukt met Memento inkt, omdat Versa collor erg veel inkt vergt door de dikte van de inkt.
Kan me niet herinneren wanneer ik in rood gestempeld heb, het duurde ook even voordat ik inkt uit het rode versa color potje kreeg.....
Sluiten doen we gewoon met een stukje leuk bijpassend tissuetape wat je zonder problemen vaak kan losmaken.
Fold your memories in an envelope.

PS:
het valt me op hoeveel moeite het me kostte om goede foto's te maken en dat is nieuw. Mijn toestel is inderdaad al zeker 7 of 8 jaar oud, maar ben er aan gehecht....hoop niet dat het daaraan ligt. Erg mooi weer was het niet en het lijken vooral de tekststempels te zijn (met name 'Life doesn't have te be perfect to be wonderful').
Verwonderlijk is wel, dat als je op de foto klikt om deze groter te krijgen, er wel een heldere foto komt. Het zijn blijkbaar vooral de teksten die een beetje moeite kosten.

1 opmerking:

  1. Wat een goed idee, om enveloppen te pimpen.
    Je hebt ze stuk voor stuk heel mooi gemaakt vind ik.
    Mooi, die kleuren, ook al gebruik jemdie niet zo vaal.
    En het tekst stempelen met kleur, mooooooi.

    BeantwoordenVerwijderen