donderdag 12 januari 2017

Cirkelrok

Cirkels? Ineens kreeg ik een idee: een letterlijke cirkelrok!
Een paspop gesneden met de XXL paspop bigz die van Tim Holtz en chipboard en van een beetje retro/vintage sierpapier.
Vervolgens heel veel gestempeld in pastel kleuren. Stansen en ponsen, het sierpapier terug laten komen op een rij cirkels en de geschulpte langs de onderrand.
Het gaf me gelijk de sfeer uit de barok tijd, met de grote brede jurken en strakke lijfjes. Er zijn ook heel veel versieringen: grote strikken, sierstiksels, bloemen etc.
Het idee nagebootst met drie stroken oudroze kreukellint met grote strik in de taille, wat opgetrokken vastgezet aan de zijkanten en daar kleine strikken op van wit kreukellint.
De rook voorzien van bloemen m.b.v. wit/roze papieren roosjes en nog wat extra versiering met roze plakparels.
Een super groot roze skeletblad komt vanachter de paspop.
Barok? Grote balzalen waar die gigantische jurken doorheen zwieren met natuurlijk kroonluchters aan het plafond. I love my fantasy world....
Door een kapot raampje is een kraai naar binnen gekomen en heeft zich een mooi uitzicht verschaft op de kaarshouder....
Aan de muur prachtige lijsten met krullen en sierlijk opgenomen gordijnen voor het raam, bijeen gehouden door een strik.... tegen een muur met beige ornamentenbehang......
Stop dreaming girl, you're typing!
Oh ja sorry, ben ik weer.
Een close-up van de rok en oh wat zou ik graag eens zo'n jurk aan willen trekken en sierlijk door het leven zweven ;-)
Maar een keurige dame gaat niet naar buiten met een onbedekt hoofd, dus.....
.....heb ik haar voorzien van een bijpassende haute couture hoed bekleed met wit kant, tule, strik.....
....sierspeld......
.....bloemen en parels.
Hoe kan dit verhaal over inner beauty beter geƫtaleerd worden dan op zo'n handig canvas met ezel van de Wibra?
Ik was volledig in mijn element met deze creatie, wat heerlijk om te maken.
Show your inner beauty!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Prachtig plaatje. En ja, ik zou ook dolgraag in zo'n jurk rondzwieren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent lekker bezig zeg.
    Ik vind dit weer een prachtige creatie die je vast en zeker mooi neer hebt gezet ergens in je huis.
    Helemaal af, met al die mooie details en de hoed.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne
    (Op mijn blog heb ik een oproep geplaatst, vorig bericht,....als je het leuk vindt stuur me dan even een mailtje)

    BeantwoordenVerwijderen