zondag 30 oktober 2016

Watercolor Butterflies

Sprookjesachtig sfeertje....
Pastelkleuren, veren, doily, parels, bloemen en vlinders, can a girl ask for more?
Onlangs het Watercolor Wings layered stampset van SU gekocht met bijpassende snijmallen en ik kan er al een week geen genoeg van krijgen. Het spelen met alle mogelijke kleurcombinaties is helemaal in mijn straatje. Oh wat ben ik er nog steeds zoet mee.
De bloemen zijn gemaakt met het Flower Patch set, het achtergrond papier heb ik gekregen van Vera (thank you so much!) en de bovenste laag is vellum.
Een ander leuk nieuw "iets": glitter. Ik heb al eens eerder glitter gehad dat ik met lijm ergens op moest krijgen en dat werd een grote kliederboel...... Sindsdien heb ik het gelaten voor wat het is. Op aanraden deze methode aangeschaft: poederlijm en een potje glitter (SU). Eerst versamark, lijmpoeder, heattool, glitter, heattool* en keurig netjes. Heerlijk hoor, het is de glittertijd van het jaar.
*Niet alleen zit de glitter dan goed vast, maar is het ook gelijk afgestoft: het teveel aan loszittend glitter is gelijk weggewaaid.
De Wibra blijft maar leuke dingen verkopen...
Het is een flinke ezel, met een canvas van 18x12 cm voor 1,99. Stevige ezel met een vleugelmoer, dus valt niet per ongeluk in de spreidstand.
Achtergrond papier afzender onbekend (eigen voorraad), correspondentiekaartje van de Hema, stempelset Painted Petals SU (ook watercolor effect) en eens paars gebruikt.
Het organza lint is van Boekenvoordeel en heeft ook glitters.
Let's bling! De glitter zelf is in basis wit met verschillende kleurtjes erdoor gemengd. Niet te opvallend, maar wel heel sprankelend.
Doosjes zijn altijd handig en leuk, om te geven of zelf te gebruiken. Ik kwam dit wel heel originele model tegen op youtube en het is echt eenvoudig:
Je kunt onder de video doorklikken naar haar blog, waar alle maten en rillijnen vermeld worden.
De dekseltjes zijn een stukje breder dan het doosje, maar dan kost het zo min mogelijk moeite om deze open en dicht te doen. Het blijft verrassend goed dicht zitten uit zichzelf, maar je kunt ook altijd een leuke bellyband creëren.
Het is een flink formaat: 15,5x8,5 cm.
Dubbel bling!
De zijkant: de 'flappen' zitten keurig in het midden. De onderkanten worden een beetje schuin afgesneden, zodat deze er niet onderuit komen. Toch vond ik het netter om er een rechthoek cardstock overheen te doen.... Niet nodig, maar ik knipte met een veel te klein schaartje en toen ontstond de toren van Pisa.
Heel makkelijk openen en er kan veel in, omdat op deze manier de deksels niet in de weg zitten.
Plaktip:
schuif het deksel eerst op de doos, als je voelt dat deze goed zit dan de onderkant vastplakken.
Nu snappen jullie wel waarom het zo stil bleef......Geef het meisje een stempelset en je hoort ze niet meer :-)
Having a bad day? Shake your day untill the bright colors are up!
De embossfolder afgelopen vrijdag op de hobbymarkt gekocht (alle folders 3 euro). Afzender is Precious Marieke, embosst goed, maar één nadeeltje: de marge tussen de krans en de bovenkant van de folder is amper 2 mm, vandaar de korte ruimtes aan de zijkanten en een vals vouwtje midden boven.
Het is wel een leuk ding....na het embossen met een inktpad er overheen gegaan.
Ik heb voor het schudgedeeltje twee lagen Rayerfoam van 2mm gebruikt (dan blijft er een hoogte van ongeveer 3mm over omdat de bigshot het wel wat platter en breder maakt.
Lovertjes en de superhandige microbeats van de Action (8 flesjes/kleuren per verpakking voor nog geen euro).
Voelsprieten! Ik heb de witte ijzerdraadjes afgeknipt van bloemen die ik heb, deze in kruissteek door het kleine knoopje en buigen in de gewenste vorm.
Het parelmoer-achtige draad past wel heel mooi bij de glitter (van mijn vriendin Rina gekregen, thank you!).
Nu de lijm eindelijk van mijn vingers was, nog een poging, maar nu met CreaPodge van Action. Ging wel iets beter, maar mijn vingertoppen zijn kennelijk erg sticky van zichzelf...
De vlinders met distress inkt op aquarelpapier, wat achtergrond stempels bewerkt met de waterbrush en nu de voelsprieten gestempeld.
In dit geval het Latijnse woord voor vlinder.
Lekkere felle kleuren, maar dan is het goed zichtbaar op afstand.
Beetje donkere foto, maar is dat even wennen hoe vroeg het nu gaat schemeren. Het leuke duo hangt verrassend recht naast elkaar (verrassend ja, want ik heb het zelf gedaan....:-))
Excusez le moi voor het lange bericht, maar in mijn bevleugelde enthousiasme wilde ik graag gelijk alles laten zien.
Alhoewel er nog wel een paar ideetjes in mijn hoofd rond fladderen.
Happy wintertime!

1 opmerking:

  1. amai, wat ben je druk bezig geweest! leuk werk, ook het glitterige is goed meegevallen!
    fijne avond
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen