zaterdag 22 oktober 2016

Vintage Painting

Een vintage schilderij met een stempel waar ik mijn ogen niet van af kan houden: heel groot, in combinatie met twee verschillende losse rozen, en ingekleurd met distress inkt.
De lijst....is een piepschuimen fotolijst van de Wibra (50 cent). Wat ermee te doen? Verven werd niet erg mooi, als alternatief mijn eerste decoupage poging.
De zilveren servetjes zijn echt al jaren oud. Zo goed mogelijk geprobeerd alle laagjes te verwijderen en lijmen maar.....
Ik heb geen modpodge of iets, had alleen een oude pot art/gel medium en dat heb ik geweten, want dat kleeft veel te sterk (mijn vingers nu nog). Daarbij gaven de servetten zilver af.... Soms trok ik er weer papier vanaf omdat mijn vingers vast zaten en dan opeens is het klaar :-)
Het kleefde vijf dagen later nog, maar dan komt het in ieder geval niet van de muur af.
Oude (museum-)schilderijen hebben ook altijd zo'n naamplaatje, dus labeltje uitgeponst, alfabet van SU en de splitpennen er gewoon ingeduwd (het voordeel van piepschuim).
De stempel zag ik op internet en wat ik direct zo origineel en bijzonder vond is de staat van de bloemen in een gewoon glas met water.
Zo goed als altijd zijn bloemen stempels in volle bloei en sprankelend, maar het is alsof hier een heel verhaal achter zit.
Kleine toevoeging die ik dan weer niet kan laten: een dubbele strik van kreukellint, uiteinden vastgezet met een gluedot.
Rondom wat grijs gekleurd zodat het aquarelpapier niet meer zo blingwit is en er wat schaduw bij komt.
Frame your day with flowers!

3 opmerkingen:

  1. Je geworstel met de lijst heeft wel iets heel moois opgeleverd. Prachtige stempel heb je gebruikt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij je verhaal leuk en levendig opgeschreven!
    En het eind resultaat mag er zijn hoor!
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij je verhaal leuk en levendig opgeschreven!
    En het eind resultaat mag er zijn hoor!
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen