zondag 16 oktober 2016

Eeuwigdurende Kalender

Het gaat soms opvallen, dat je zonder ernaar te zoeken steeds maar weer hetzelfde leuke idee tegenkomt op pinternet, maar je nog even niet de middelen hebt om er je eigen versie van te maken..... De blok-kalender noem ik deze maar. Om te beginnen heb je dan toch een zelfgevouwen of gekochte lijst nodig.
Wat lag daar bij de Wibra? Jawel, deze houten lijst, to perfect to be true :-) Nog geen vier euro, iets meer dan 5cm diep en bedoeld voor een foto. Ik gebruik items eigenlijk zelden waarvoor ze bedoeld zijn.
Gelukkig dat deze aan de muur kan hangen, want mijn tafels raken soms wat overvol...
Eerst de achtergrond beplakt met lichtblauw cardstock, daarna wit cardstock bestempeld met het Basic Butterfly set van SU waar ook de losse vlinders uitkomen. Het stempelwerkje vervolgens in de embossfolder die gelukkig erg groot is: 15 cm vierkant.
De banner met het woord blessed: een superleuke SU pons met twee verschillende banners passend bij het stempelset. Snel, leuk effect, reuze handig en meer dan voldoende tekstjes voor elke gelegenheid.
De zijkanten beplakt met het realistische "rietpluimenpapier" van SU (Serene Scenery dsp).
Voor de finishing touch een stukje craft cardstock tegen het plafond.
Het zo leuke aan de kleine vlinder is, dat deze vol staat met woorden.
De blokken: na het loslaten van een eigen rekenformule....:-) deze zelf gesneden, gerild en gevouwen. Heel goed dicht gelijmd met lange flappen zodat het extra stevig blijft. Het is een mooi formaat geworden: 5 cm vierkant zodat er ook nog net wat speelruimte tussen blijft. Anders is de kans groot dat ze teveel tegen elkaar schuren waardoor je wellicht ezelsoren gaat creëren.
Eerst allemaal beplakt met het serene scenery papier, een ovaal pons erbij gepakt, de ontzettend leuke paperclip stansen gebruikt, de pons met de smalle banner (ingekort door deze nog een keer te ponsen waardoor je een inhammetje krijgt) en allemaal voorzien van een ander woord uit het stempelset Thoughtful Banners van SU.
Het antwoord op de vraag "Hoe en waar plak ik de getallen" vond ik gelukkig op een blog: op het eerste blok plak je 1 t/m 6 en op het tweede blok 1 en 2, 7 t/m 0. Dan kan je alle getallen vormen die je nodig hebt.
Olala een heel oud stempelset, een van de eerste die ik ooit heb gekocht: altijd handig een kalender....en zolang niet gebruikt, dat ik stomverbaasd was dat het nederlands is...... Lekkere oude typemachine letters en flink groot.
Je kunt ook losse labeltjes maken met alle dagen en maanden, maar dat vind ik zelf wat onhandig. Op deze manier lijkt het mij ook wel duidelijk dat het om de bovenste, leesbare, maand gaat.
Wel heb ik alles, ook de paperclips, volledig vastgelijmd aangezien het een gebruiksvoorwerp is wat je steeds pakt.
De cijfers komen uit een setje van Rayer waar ook letters bij horen.
Een close-upje van de gestempelde achtergrond. De bloem is geïnkt met twee kleuren memento inkt.
Love butterflies! Leuk detail: het achtergrond stempeltje heeft hetzelfde patroon als de vlinder.
Een gezellig randje met parels onderaan, de ruffle (leuk woord) is gevouwen van papier.
De zijkanten voorzien van een parketvloer :-) wat ook uit het scenery blok komt. Helaas is dit papier wat te kort voor de lijst, daarom de creatieve ruffle oplossing.
Ik was er even zoet mee, maar het hangt prachtig aan de muur.
Je kunt er ook andere dingen mee doen met alleen getal blokken: een aftel kalender. ....days till Christas/birthday/holliday etc. Heel erg leuk voor kinderverjaardagen die dan elke dag een blokje kunnen veranderen.
Choose youre winning number!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en prachtig uitgevoerd. Zal wel een enorme klus geweest zijn.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. BERNATH cigale.nathalie@wanadoo.fr17 oktober 2016 om 04:35

    TROP TROP BIEN // BRAVO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!!!
    Ik moest wel even denken over je blokjes (1tm6 en 1,2 en 7tm0)......huh??????
    Maar nadat ik een poosje na had gedacht had ik hem ;-)
    Erg mooie creatie weer.

    BeantwoordenVerwijderen