maandag 3 oktober 2016

Beautiful Blue Lilies

Een tante van mij wordt deze maand 75 jaar en geeft ter gelegenheid daarvan een hightea voor de hele familie.
Er zijn van die momenten dat je toch even moet bedenken wat voor kaart je voor iemand maakt, maar deze keer werd het me erg makkelijk gemaakt: de uitnodiging was blauw met leuke foto en op de achtergrond blauwe bloemen die wel erg op lelies lijken.
In de kaart lees ik, dat de hightea gehouden wordt in een gelegenheid met de naam "De Drie Lelies".....
Hoe leuk wil je het krijgen?
De stempelset is Layered Lily van Altenew.
Eerst de drie onder elkaar (gemat) met versacolor inkt, evenals de bladeren.
De losse lelie gestempeld met memento inkt, nu zie je duidelijk het verschil in eigenschappen van beide inkten. De bloem gestanst, eerst zilverdraad op de kaart aangebracht en de bloem er verhoogd opgeplakt.
Blingsteentjes in het hart van de bloemen, wat lovertjes en hier en daar een spetterstempel. Meer 'opsmuk' is niet nodig bij deze kaart.
Het valt wellicht op dat er geen tekst op staat, maar ik doe het woord 'gefeliciteerd' op een apart kadertje en dat zet ik vast met een paperclip.
Op deze manier kan het verwijderd worden en blijft de kaart op zich een klein schilderijtje dat je langer kunt laten staan.
Hava a blooming day!

4 opmerkingen:

  1. heel mooie leliekaart Christine!
    fijne avond
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kaart spat gewoon van mijn scherm af. Prachtig en wat een mooi effect om die ene er wat bovenop te leggen.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om met een high tea een 75 jarige verjaardag te vieren!
    Inderdaad bij je verhaal passen lelies perfect en je hebt het prachtig verwerkt op je kaart!
    Wat een super idee om er een los felicitatiekaartje bij te doen zo kun je het inderdaad als schilderijtje nog jaren en jaren bewaren!
    Fijne creatieve week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen