woensdag 1 juni 2016

Watercolor Trees

De "ik-koop-toch-nog-maar-wat-distress-inkt" reden.
Voeg daarbij een waterbrush van Koi en een wapperend handje.....
Is het effect niet prachtig?
De bovenstaande boom is uit het stempelset Sheltering Tree van SU, ook de boom zelf is gestempeld met distress (vintage photo) en wat lichter gemaakt. Het bladerdak is afgedrukt in vier kleuren.
Ondanks het watergeweld is het opvallend, dat de afgedrukte rondjes vaak nog steeds in tact zichtbaar blijven onder de waterverf strepen.
Eigenlijk heb ik maar een paar kleurtjes inkt, maar door het veranderen van de volgorde waarin ik stempel, is de uitkomst verrassend anders.
Voor mijn verjaardag het stempelset Layered Fall Tree van Hero Arts gevraagd en gekregen :-)
De boom is de helft kleiner, maar vaak veel handiger en ruimte voor meer bomen op een kaart. Het grote verschil met het andere set is: je krijgt één boom met 5 verschillende blader-stempels die je allemaal op zich maar ook in vele combinaties kan toepassen.
Een heel veelzijdig setje.
Er ontstaat zo ook met weinig moeite diepte in de afbeelding. Nu heb ik van drie bomen/bladersetting eentje gemaakt.
De achtergrond verder opgebouwd met verschillende stencils: crackle (TH) bloesem, een grote hoek en als laatste een stukje muur met modeling paste.
Sleutelgat van Artemio Oldies, de stoel is een scrapbook figuur van Xenos en de tekst 'Home is a sheltering tree' komt uit de typemachine.
Ja hoor, ik ben alweer begonnen!
De tweede kerstkaart (de eerste is met de raamstans en de coloring bird).
Achtergrond papier van SU, twee banners van vellum, een grotere van dik print papier en wat lovertjes om het af te maken.
Het stiksel is met de hand gedaan (vier dubbel).
Uiteraard gaat deze kaart naar de degene van wie ik het stempelset heb gekregen.
De boom van SU is prachtig, maar tegelijkertijd bladvullend en dan is er geen/weinig ruimte over voor andere items.
Leuke bijkomstigheid: deze boom lijkt qua afmeting gemaakt om achter mijn zo leuke raamstans te doen. Nu ik nieuwe zittende kat-stansen heb wordt het pas echt gezellig.
 
Het is wel ietwat verslavend, die layered stamp sets.... De vogel, boom, bloemen van SU en ik wacht nog op een lelie. Deze manier van stempelen geeft wel veel extra dimensie.
I leave you now and create some.

1 opmerking:

  1. Heel mooi effect zeg!
    En uh.....koop maar lekker nog wat kleurtjes distressinkt erbij hoor, van mij mag het! ;-)
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen