maandag 6 juni 2016

Super Deal !

Afgelopen vrijdag liep ik weer eens over de markt en dan ga ik toch altijd even langs het hobbykraam. Ben er groot fan van! Het is niet altijd zo geweest, maar nu is het niet alleen reuze gezellig omdat de marktkraamhouder over vanaf weet (en er valt altijd wat te lachen) maar het aanbod is groot, gevarieerd en vooral de hoeveelheid snijmallen met vaak verrassend lage prijzen valt op.
De vorige hobbykraam was vooral geënt op 3D vellen en blanco kaarten.

Ik kan het nooit laten om door de bak met scrapvellen te bladeren (25 cent per stuk is al erg weinig). Opeens zegt hij tegen mij: je mag alles hebben voor 2,50 euro en dan krijg je een stevige tas gratis.......?!
Natuurlijk begon ik hard te lachen. Hij zit me voor de gek te houden, maar dat was niet zo. Hij wilde ruimte maken voor een nieuwe partij. Wat zeg je anders dan ja?

De tas woog een ton.....voeg daarbij de boodschappen en andere spullen uit de stad en het mag een wonder heten dat ik nog rechtop lopend thuis kwam.

Het heeft een hele tijd gekost om die enorme stapel uit te zoeken, maar zoals je op de foto kunt zien, is het zelfs gerubriceerd.
Natuurlijk zat er veel bij wat ik persoonlijk niet gebruik: koeien, varkens, kikkers, motorfietsen, skateboard, ietwat schreeuwerige bloemen, veel te heftige kleuren en rare figuren.
Het waren 280 vellen.....

Het resultaat: 150 bedrukte vellen, 40 effen in 8 kleuren en 10 vellen bedrukt vellum (die zijn zo mooi).

Omgerekend komt wat ik overhoud op nog geen anderhalve cent per vel.....

De stapel die ik niet wil daarvan heb ik de vellen gehouden met stroeve achterkant (er zaten ook glimmende bij). Die zijn prima te gebruiken als onderlegger bij het stempelen, verven of lijmen (en dat scheelt weer veel printerpapier wat ik normaliter gebruik).

Soms geloof ik het zelf nog steeds niet.....
Er zijn vellen bij die zo uit de vintage sfeer en/of Tim Holtz kunnen komen, bloemen en swirls waar je alle kanten mee op kunt en de geometrische vormen zou ik zelf niet zo snel gekocht hebben en blijken heel inspirerend te werken. Natuurlijk altijd goed te gebruiken om te matten.

Voorlopig heb ik geen papier meer nodig :-))


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je gemaakt en dit is koopje is natuurlijk geweldig, dat gaat je weer veel hobby plezier opleveren.
    Groeten, AARTJE

    BeantwoordenVerwijderen