woensdag 6 april 2016

Four Telephones

Het bericht laat zien wat ik eigenlijk het allermooiste vind om te doen: met maar één stans of stempel veel verschillende thema's/sferen maken. Er ontstaan dan vaak heel aparte series en ik kan gewoon niet kiezen omdat ik zoveel stijlen leuk vind.....
Het focalpoint is de telefoon, zo vintage! Een stansje van Nellie Snellen en met een beetje handjeklap op de markt gekocht voor euro 3,-- Superstans, snijdt alles.
In dit geval de telefoon twee keer gestanst, craft en roosjes papier. Ik moest denken aan de hoesjes die bij ons thuis om de (ontzettend groene) telefoon zaten, vaak gemaakt van stevig okergeel fluweel met een kantje rondom. De tweede laag is met foamblokjes geplakt.
De linkerkant bevat veel lagen kant, hoe meer hoe beter.
Een label geknipt van canvas stof en eerst gestempeld, maar dat was amper leesbaar. Plan B: stempel op papier, inscannen en printen op de stof.
Tip: de gescande stempel is een afbeelding geworden en daarvan kan je het contrast op 100% zetten. Vaak ziet dat er op de monitor niet echt mooi uit, maar geprint lijkt het veel meer op een stempel afdruk.
Bij shabby kaarten maak ik veel gebruik van gesso, geeft toch net even dat oude vintage gevoel.
Zo heerlijk om te doen, het kost veel tijd maar dan ontstaat er toch een schilderijtje.
Grote strik van kreukellint en een blingparel van Pipoos. Alle bloemen, eigenlijk alle onderdelen, ook wat gesso.
Het kastje is een stans van Eline/MD en ik heb in dit geval de open vakjes in de deurtjes weer dicht geplakt voor wat meer 'body'.
De hoek van de kaart weer opengetrokken, gesso, verbandgaas en wat verschillende kantjes en bloemen erin.
Het papieren stanssnoer kan je natuurlijk door vanalles vervangen, in dit geval roze parelsnoer van de Wibra.
Oude liefde roest niet en deze TH vintage sfeer blijft mijn ding. Scrapvel nummers van TH, zijn grote werktekening stempel geëmbosst met titanium van Ranger (niet zo bling als gewoon zilver en meer metaal kleur).
Het grote woord treasure komt uit een scrapvel van de markt.
De black birds losgeknipt van de vogellijn van MD, telefoon gestanst van TH landkaart scrap, ruim crackle accents toegevoegd en de tekst hello met MD stempeltjes.
Het snoer is nu vervangen door koperkleurig wire-and-wire draad gewikkeld om een satéprikker.
Het roosjeslint (Zeeman) gekleurd met memento inkt gemengd met wat water.
Hoe toepasselijk, het scrapvel van de markt, het lijken wel draaischijven....
Nu het snoer aan de telefoon gelaten, limekleurige cirkel gestanst een een stukje eraf gesneden, tekstballon van Joy!, knoopjes Hema, stempel SU en kant van de plaatselijke stoffenwinkel.
Snel en sprankelend.
Zwartwit blijft toch heel gaaf. De label stempel van MD kan gewoon niet bijpassender en ook zo gedetailleerd.
Het idee ontstond doordat ik bij de stoffenwinkel dit leuke lint met kattenpoot afdrukken vond.
Muur embossfolder MD, bloemen eigen voorraad, snoer en strikje dikker twine van de Hema, uitgeknipt kant, doily en wat plakparels.
Je ziet goed hoe mooi de telefoon geëmbosst wordt.
Wat ik nu heel graag zou willen hebben is een cirkelponsje van 18 mm.... dan kan de draaischijf eruit en valt er nog meer te combineren door die bijv. in een andere kleur te doen.
:-))
Ik kon dit even niet laten, nu de kattenstansen toch op tafel lagen. Ik heb al katten zolang ik op mezelf woon en er is zovaak tegen mij gezegd als mensen belden en ik niet thuis was: "Kan de kat de telefoon niet opnemen?".....
Had er niet eens raar van opgekeken.
Dé reden dat het telefoonsnoer redelijk om de katten heen in de knoop zit.
 De totaal onmisbare SU letterstempel......
.....een omgekeerde muur met bloemen en kant op de achtergrond.

Treasure old memories: it's a source of inspiration!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen