woensdag 27 april 2016

Flower Power

Flower Power? Flower explosion!
Een tijdje terug kreeg ik van mijn vriendin een kleine styropor krans, afgelopen zaterdag ontving ik een postpakketje in dit doosje: heel stevig, geen plakband, netjes en sluit verrassend goed. Daar kan ik wel wat mee en de krans leek ervoor gemaakt te zijn, past keurig met nog een beetje marge rondom.
Het begint met het stempelen en ponsen van veeeel bloemen, het meerendeel flower shop stempels van SU en tussendoor om de gaatjes op te vullen de petite flowers.
De inktkleuren uitgezocht bij de knoopjes van de Hema, die (groot en klein) allemaal voorzien van een touwtje en met glossy accents op de bloemen gelijmd.
Vervolgens de krans zelf gewikkeld in stroken kaasdoek (heel dun gaaskatoen) en vastgelijmd met alleslijm Pipoos.
Nadat er voldoende bloemen op de krans zaten heb ik redelijk wat van de kleine tassels van MD toegevoegd, lekker vrolijk uitwaaierend.
De drie oude blaadjes/takje ponsen gepakt een heel veel....gestanst. Alles is ook voorzien van een geïnkt randje.
In het midden mijn nieuwe oh zo leuke kleine vogelkooi stans met vogel van TH. Nu gestanst uit chipboard en uit hetzelfde papier waarmee de doos beplakt is. Op elkaar gelijmd en de drie kooitjes op hun onder randje gelijmd met glossy. Staat als een huis tot mijn verbazing, aangezien het deksel van de doos helemaal openklapt.
De twee zijkanten voorzien van breed gezellig bijpassend tissuetape en een driedubbele strik van kreukellint.
Het papier op de doos is 'perfectly artistic' van SU.
De sluiting ook (met veel passen en meten) voorzien van een stukje papier, een hitchfastener van TH met een dubbele werking: je zet niet steeds je nagel in de doos om het lipje open te trekken en het geeft een leuke uitstraling.
Aan het knopje twee tassels aan weerskanten van een touwtje samen gebonden met een klein kreukel strikje.
De achterkant waar je kan zien dat ook deze muurvast.... gelijmde krans voorzien is van een ophanglint, dat maakt het toch af.
Een feest om te maken, ik word er helemaal blij van.

De kransdoos doet mee met de challenge "Flower Power" bij Cards & Scrap.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig deze vrolijke lente krans!
    Zoiets vrolijks kunnen we wel gebruiken na zo'n koude erg natte Koningsdag!
    Wat een werk heb je hier aan gehad zoveel losse onderdelen!
    Zoveel bloemetjes, tassels etc. Het vogelkooitje viel eerst niet op maar het past er perfect bij!
    Kun je dat dunne gaasachtige kaasdoek ergens in Nederland of België kopen dan?
    Ik ben er al lang naar op zoek maar gebruik nu af en toe Halloween spin rag spul van xenos.
    Prachtig om hier nog lang van te genieten!
    Fijne creatieve week!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maia,
      dank voor je lieve reacties!
      Het kaasdoek koop ik gewoon bij de plaatselijke stoffenwinkel, zij noemen het zo. Het is eigenlijk heel dun ongebleekt katoen, redelijk dicht geweven, zodat je er ook heel strak op kunt stempelen.
      Een bezoekje aan stapels leuke rollen stof is altijd heel inspirerend.

      Verwijderen