zaterdag 12 maart 2016

Vintage clipboard

Gisteren kwam alles samen en dan ontstaat er totaal iets anders dan ik eigenlijk van plan was te maken....
De hobbyhoek hier is soms een verzameling van stapeltjes uitprobeersels... Zodra ik iets nieuws heb probeer ik het gelijk uit, zoals de lace embossfolder, de vintage foto geprint op stempellinnen (nieuwe printer), de geweldige super XL swirl stans (net nieuw van Craft Emotions) en de tekst rechts onder die ik maakte toen ik pas de rolo had.
Het begon met een klembord idee uit de SU catalogus, maar toen ik het jute met de strook kant op het bord gelijmd had en de swirl erop legde ontstond dit clipboard.
Een combinatie van verschillende scrapvellen, een strook papier onder de clip opgerold, vastgelijmd en touw met kroon bedel eraan en een rode doily waar ik eigenlijk nooit geen raad mee wist....
De tekst heb ik bedacht denkende aan de vriendinnen die ik heb, maar ook het gevoel dat mensen die hier niet meer zijn toch op de een of andere manier bij je blijven, zoals mijn man Ruud. Soms is er zo'n eenzaam momentje als ik hier thuis ben, maar ook dan voel ik me beschermd en getroost.
Het klembord werd opeens een duidelijke uiting van dit rijke gevoel.
De schoenafdrukken heb ik gescheurd uit een scrapvel dat ik gisteren op de markt zag.
De rode accenten geven precies de juiste hoeveelheid kleur aan het vintage geheel samen met het bingo steentje.
In de bovenhoeken gaatjes gemaakt met de eyelettang en een touwtje erdoor zodat het bord kan hangen.
De basis is een eenvoudig dik kartonnen klembordje iets groter dan A5.
Heel grappig: mijn vriendin Rina heeft mij dit een hele tijd geleden eens gegeven toen het net een beetje 'in de mode' kwam om klemborden te scrappen. Nog maar heel kort geleden vroeg zij, of ik er eigenlijk als iets mee gedaan had. Nee, nog steeds ligt het in de la......
Nu is het dan eindelijk gebruikt en dat door een leuke D-tour via de SU catalogus naar de la en terug naar de ideeƫnberg op mijn werktafel.
Op naar de volgende excursie :-)

1 opmerking:

  1. Wat leuk als alles zo samen komt en er onverwacht iets heel moois ontstaat. Ik vind je zwart wit ook heel erg geslaagd.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen