zondag 28 februari 2016

Retro Corsage


Kaart en giftbag.
Er zijn van die momenten dat alles samenkomt: ik wilde een bedankje maken voor iemand, intussen zag ik de nieuwe liftchallenge en afgelopen vrijdag een stapel aan scrapvellen en papierblokjes gekocht op de hobbymarkt (zo goedkoop en leuk).
De challenge: maak een corsage op je kaart/project.
In combinatie met het heerlijke retro papier van de markt, een verzameling gestempelde, geponste, gestanste en bungelende items die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben viel alles gelijk op zijn plaats.
Echt mijn ding, die bij elkaar gezochte samenstellingen, zo kom je nog eens tot heel onverwachte combinaties.
Het kraftpapier is ook van de markt, linnenstructuur. Het embosst prachtig. Embossen gaat bij mij nog wel eens mis omdat het papier inscheurt.
De grote bloem en veren zijn van SU, de swirl en gaatjes banner van MD, lint en lovertjesband van Action.
Het was even een puzzeltje om alles zodanig aan de splitpen te krijgen, dat het allemaal zichtbaar is, maar toch netjes gelukt.
Ik heb de inktkleuren e.d. zoveel mogelijk afgestemd op het papier.
De banner is eerst bestempeld met een cirkel uit het stempelset Work of Art van SU in beige, daarna de tekst.
Het retro papier is eigenlijk één lang label dat ik om de giftbag heb geplakt en de uiteinden in de tagtopper punch van SU.

Het setje doet mee met de Liftchallenge.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om zowel een kaart als een giftbag te maken! Ze zijn allebei heel geslaagd met dat leuke papier en de corsages! Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal goed toch?! Lekker he, alles verzamelen, tot een leuk geheel. Leuk resultaat, en bedankt voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen