zondag 21 februari 2016

Gastdesigner bij Dutch Card Lovers!

De opdracht die ik kreeg was werken volgens een kleurenschema zoals je nu op de DLC site kunt zien. De enige kleur waar ik in aanvang wat moeite mee had is het lichte blauw, niet echt een kleur voor mij en dan de combinatie met het zwart.
Geweldig om te doen, een echte uitdaging.
De basis twee vellen cardstock en de mooie randstans van MD.
Gestempeld op het wit met het Kinda Eclectic stempelset van SU.
De zwarte tule eerst met de hand gerimpeld en daarna met de naaimachine vastgezet. Zo kwam ik ook op het idee om de vlinders niet te lijmen, maar met een stiksteek vast te zetten.
Zwart gebruik ik eigenlijk zelden, maar het enorme contrast met de haast magenta vlinder spettert er wel uit (mede dankzij de sunburst er achter).
De gaatjes die in het papier komen door de naaimachine naald zijn niet altijd even mooi om te zien. Ik heb deze aan de achterkant dichtgedrukt met de bolle kant van een lepel. Het scheelt aanzienlijk met de oorspronkelijke openingetjes.
Het geheel is verhoogd op een canvasje geplakt (Wibra, was al bruin met dots en een kleine afbeelding in het midden). Eerst het felroze jute (Xenos), kant uit eigen voorraad en roosjeslint.
De hoekjes om het af te maken.
Dankjewel DCL voor deze challenge!

1 opmerking:

  1. Wauw wat mooi gedaan en het is je goed gelukt die kleuren!
    Wat een goede tip van die gaatjes ma het stikken die ga ik onthouden.
    Super creatie!
    Fijne creatieve week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen