zondag 31 januari 2016

There's No Cat...

De quote kwam spontaan bij me op toen mijn kat kwam kroelen... Er is bijna geen huiselijker tafereel denkbaar. There's No Place eh Cat Like Home!
Kat en Huis zijn dan heerlijke thema's om op verder te borduren.
Het is toch net alsof ik het zelf op de muur geschreven heb... Alles begon met een stukje aquarel papier en de verfstrepen stempels. Ik voelde me als een kind zo blij met alle kleuren inkt en het gevoel dat het niet uitmaakt wat je doet, het is altijd goed.
De teksten op een clearblok (van rechts naar links!) en spelen maar met een overdaad aan letters en allerlei tekens/tekeningetjes.
Eenmaal klaar heb ik roze garen in mijn naaimachine gedaan en een poosje gaan 'free stitchen'....met de nadruk op cat.
De letters zijn prima te gebruiken voor home deco, want deze zijn van redelijke afstand nog steeds goed leesbaar. Er is anders altijd nog de mogelijkheid om je creatie in te scannen en uitvergroot te printen.
Het grote verschil tussen deze alfabetten en andere? Alles wat je doet is goed, je hoeft juist niet te letten of alle letters recht staan, de spaties even groot zijn of dat letters onderste boven staan. Dat maakt het juist nog persoonlijker.
De fotolijst is van de Xenos, volledig beplakt met Eline's papier in zachte kleurtjes en een stemmig muziekje op de achtergrond.
Hoogtijd voor de meubelmakerij! Heerlijk, elke keer weer, om met de meubels aan de slag te gaan. Bewust gekozen voor wat rustig craftpapier zodat de nadruk op de quote blijft liggen.
Lampen, bloemenvaas, theeservies en een stoel, daar wil je toch wonen?
De 'losse onderdelen stansen' blijven toch zo leuk. De kat deze keer gesneden van vilt, wat een heerlijk wollige uitstraling geeft.
Een heel toepasselijk stempeltje, een van de eerste die ik ooit heb gekocht (vele jaren geleden). Gestempeld op het Eline papier en onder de naaimachine door. Afhechten kan niet met de machine op papier, kans op uitscheuren is dan heel groot. Meestal steek ik de draad met een naald naar achteren en knoop het af, nu heb ik er een strik in gelegd.
De kap van deze lamp bestaat uit drie lagen met foam ertussen, zodat er meer diepte ontstaat. Eigenlijk is het hele project bewust in dezelfde twee papierkleuren gehouden, dan blijft het een geheel.
Het volgende kado: de twee banner stansen met stiksteekjes!
In dit geval is er geen andere tekst denkbaar.
Dankjewel Eline voor de verwijzing naar het "hoe vouw ik mijn banners youtube filmpje", dit was zeer behulpzaam.
De uiteinden nog een keer uit het muziekpapier gestanst.
De ondeugd die hier rondloopt heeft al een paar keer mijn haakwol te pakken gehad....en daarom wilde ik daarvan zeker een knipoog meegeven.
Zo'n heerlijke kleur dit roze!
De drie handlettering alphabets zijn een grote aanrader om aan te schaffen: je zit nooit meer verlegen om de juiste tekststempel en je hebt een extra manier om je projecten in het oog te laten springen.
Een top project om te maken en wat een leuke uitstraling op mijn bureau: zelf iets maken wat een glimlach op je gezicht tovert telkens als je er naar kijkt.
Have a cattastic day!

The Cat doet mee met de challenge "Quote in the Picture":
Cards and Scrap superchallenge

4 opmerkingen:

  1. Echt tof die letters!
    En alles eromheen natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je al heerlijk aan de slag geweest met je gewonnen setje! PRachtig werk! Purrfect!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, maar ik mis een stempel van De Stempelwinkel, en dat is de belangrijkste voorwaarde om aan onze challenge mee te kunnen doen. Ik zal je werk helaas uit de challenge moeten verwijderen.
    Jetske Masmeijer, De Stempelwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oo wat is dit leuk gemaakt met die mooie letterstempelset!
    Bofkont ben jij met dat prijsje en je hebt er meteen een topproject mee gemaakt!
    Ziet er erg gezellig en kleurrijk uit!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen