dinsdag 26 januari 2016

Pop-up Book Card

Ik ben op dit moment een beetje aan het experimenteren met apart gevormde kaarten en zo kwam ik deze tegen op internet. Verrassend eenvoudig en toch een groots effect.
Het is echter wel een e n o r m e kaart..... van 15 cm vierkant. 
De tutorial van Deb Valder legt ook gelijk uit hoe je een bijpassende envelop maakt, hier heb je alleen wel bijna een scrapvel voor nodig.
Het gebruikte design papier is een blok van Boekenvoordeel getiteld 'Sweet Candy'.
De strik is gemaakt van restjes: twee losse korte stukjes en in het midden twine er omheen gewikkeld, zo kan je van restjes toch een strik maken en hoef je deze niet weg te gooien.
Het geeft ook diepte door de afbeeldingen aan de zijkanten door te laten lopen.
Aangezien ik de kaart toch wel heel groot vind om op te sturen, heb ik alle maten verkleind tot een gesloten kaart van 10,5 X 11 cm. Zo heb je ook nog ruimte genoeg, maar past een envelop uit een stukje A4.
Het is tenslotte een Book Card en daarom een boekje gemaakt met meerdere pagina's die ik aan elkaar genaaid heb.
 
 
 
 
Veel stempels, veel inkt en felle kleuren.
De tekst links op de foto is: express the artist.

Een stoer boek als verjaarskadootje.

3 opmerkingen:

  1. Gave uitwerking, die tweede kaart!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Die eerste kaart heeft mijn voorkeur, doet mij aan het voorjaar denken. Het is net een schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. via het blog van Eline hier terecht gekomen, wat maak je mooie kaarten! Ben sebiet volger geworden!
    groetjes, Nancy
    PS veel plezier met je letterstempels van Eline!

    BeantwoordenVerwijderen