donderdag 2 juli 2015

Spetterende Bloemenkrans

Hoe vrolijk wil je het zomergevoel hebben?
Een tijdje geleden kocht ik van Stampin' Up een set bestaande uit veel bloemen en bladeren/takjes stempels met bijpassende snijmallen. In eerste instantie lukte het mij niet om goede afdrukken te krijgen omdat mijn gekleurde inkt of niet massief stempelde of druppelvorming gaf. Zo ontzettend jammer totdat ik er laatst met Maartje over sprak....
Dát veroorzaakte een wondertje (dankjewel Maartje!) want bij thuiskomst toch nog maar eens gaan zitten en uitproberen.
Het stempelset Flower Patch is toch te mooi om in de kast te laten en alleen maar te denken aan alle prachtige voorbeelden op internet die ermee gemaakt kunnen worden.
De grootste bloem is 6,5 cm!
Na wat proefadrukjes en het eureka gevoel dat het opeens wel lukte wilde ik er natuurlijk een project mee maken. Een kaart waar ik op dit moment verder niets mee zou doen vond ik een beetje zonde, maar.....ik herinnerde mij een styropor krans die tijdens de kerst ongebruikt was gebleven.
Omwikkeld met repen stof en zelfklevend kant (beide van de Action) en aan de slag met mijn stempels en de weinige kleurtjes die ik heb: zacht roze en blauw van Versa Color (cubes) en knal roze van Memento de Luxe.
Twee dagen zoet geweest met heel veel stempelen, het uitsnijden is een precies en geduldig werkje, grote hoeveelheid bladeren toegevoegd en ik "schrok" er zelf van hoe spetterend het resultaat is geworden.
Na wat what's app overleg met Vera en Maartje toch nog wat toegevoegd: de vlinders. Thanks ladies voor de tip, want dat geeft net wat extra beweging en maakt de krans speelser.
Het zijn stansen van Sissix, de onderste vlinder wordt alleen geëmbosst, de bovenste gesneden.
Goed beschouwd zijn er zoveel combinaties mogelijk waardoor je altijd een kaart vol blijheid opstuurt die nooit op de voorgaande lijkt.
Nu de inkt zo goed bevalt en betaalbaar blijft (kleine cubes dus veel kleurtjes voor relatief weinig geld) er gisteren natuurlijk meer gekocht bij een van mijn favoriete webwinkels. Hopelijk strakjes in de brievenbus.
Een grote aanrader dit set.

5 opmerkingen:

  1. Een prachtige krans gemaakt. Met de polymeer stempels, kan je beter een muis of prik mat er onder leggen, dan stempphotostempeldperfect.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel dan stempeld het perfect :-)

      Verwijderen
    2. Ik bedoel dan stempeld het perfect :-)

      Verwijderen
  2. Een prachtige krans gemaakt. Met de polymeer stempels, kan je beter een muis of prik mat er onder leggen, dan stempphotostempeldperfect.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die krans is zó zomers geworden!! Enorm leuk!

    BeantwoordenVerwijderen