zondag 26 juli 2015

Flower Cabinet

Woensdag liepen mijn vriendin Rina en ik toch ook nog even de Action binnen en daar liggen deze zelfbouw kastjes voor de mega prijs van euro 2,49....
Afmetingen: 16x27x12 cm.
Het was even een puzzel om het behoorlijke stapeltje houten onderdelen in elkaar te zetten, want die handleiding zit er helaas nooit bij.
Enig minpuntje: de lades zijn van vrij dun voorgerild karton.
Excusez voor de ietwat wazige foto's, maar na vele pogingen zijn dit de beste, bewolkt weer zal een rol meespelen.
Het kastje eerst geverfd en vervolgens uren en uren stempelen en bloemen stansen en ja hoor, dat blijft leuk.
De mooie frontjes zijn gestanst met Petra's vintage rechthoeken set en dit schept gelijk de sfeer van een oude kast. Parels van de Xenos.
In dit geval vind ik het niet storend om de houten verbindingen te zien, bij echte vintage kasten mag je ook slijtage zien.
Het idee: de bloemen vanaf de zijkanten over de hele kast heen laten lopen en dat is behoorlijk gezellig gelukt.
De vogelkooi is een stans van MD en de houten scrable letters gevonden bij Pipoos. Toegevoegd parels en kanten bloemetjes.
Een leeg kralenpotje omgebouwd tot bloemenvaas m.b.v. papier, kant en parels. Hierin de flowers op ijzerdraad, aangevuld met parelketting, veren en een roze takje. Om te zorgen dat alle bloemen niet alleen stevig blijven staan, maar ook met de gezichtjes naar voren, het potje eerst volgedaan met oude kraaltjes en daar alles ingestoken.
Deze lieve op stof afgedrukte foto heb ik een tijdje geleden van Vera gekregen. Dankjewel! Het doet me denken aan hoe leuk ik het vond als kind om overal en nergens bosjes bloemen te plukken.
De zijkanten lopen door over de bovenkant.
Er hoort natuurlijk ook iets in de kast: achter de deurtjes liggen allerlei verschillende labels die ik gestanst heb en op de bovenste plank leuke kleine chipboard labeltjes uit de Sweet Paris serie van Dovercraft.
In de laatjes een verzameling bloemen en bladeren. Nu heb ik altijd materialen bij de hand om nog even snel een persoonlijk labeltje te maken voor aan bloemen of op een kadootje.
Het kastje is een eyecatcher geworden, zo vrolijk en fleurig.

1 opmerking:

  1. Wat heb je dit weer gaaf gepimpt, leuk om zo bij d action zo'n koopje te scoren en mee aan de slag te gaan.
    Ik ontdekte vandaag een (voor mij) nieuw blog en moest gelijk aan jou denken. Misschien ken je het wel maar ik geef je hem toch maar door:
    http://iralamija.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen