donderdag 2 juli 2015

Canvas Fill in the Blancs

Het canvas is geïnspireerd op een idee van Finnabair (het lijstje met blanko inhoud) en de tekst bedacht ik er zelf bij.
Ik ben begonnen met oude boekpagina's, kant en touw. Verder heel veel embellishments onder de gesso.
Het leuke is dat het niet uitmaakt of embellishments lelijk, kapot of door de midden zijn, alles wordt verrassend interessant zodra het onder de gesso verdwijnt.
Het begon eigenlijk als een oefenproject omdat ik voor het eerst ecoline heb gekocht. Even wennen maar al gauw mengen de kleuren zich en krijg je een bontgekleurd en sprankelend geheel.
Het lijstje ooit uit mijn handen laten vallen maar altijd bewaard. Nu past het er prima bij. Het lint met de tekst ligt bij de Wibra.
Je moet er van houden, maar dit vind ik zo nu en dan heerlijk om te doen. Ik kan er al mijn liefde voor kleur en creativiteit in kwijt. Je ziet op de bloemen dat ecoline toch een heel ander, blinkend effect, heeft dan verf of inkt.
De tekst kwam in me op nadat ik een vastloper had m.b.t. werk dat mijn leven in de weekenden begon te leven. Het gevoel dat ik vanalles ging missen omdat ik praktisch elk weekend voor een groot deel aan werk verbonden was. Nu is er weer ruimte om gemiste afspraken, uitjes, helemaal-niets-doen-dagen en meer in de weekenden te plannen.
Vlieg als een vlinder en kijk maar wat je tegenkomt.......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen