zondag 1 maart 2015

Sweet Paris

Er zijn van die momenten dat alles klopt, ook al lijkt het in eerste instantie bij elkaar geraapt. De houten hekjes bij Pipoos in de uitverkoop onder het bekende motto "daar kan ik een keer wel wat mee" vervolgens de nieuwe papier en embellishments serie "Sweet Paris", wat stansjes en een berg bloemen.
De doos (Hema) was veel breder dan het papier, maar tot mijn blijdschap kan je twee vellen zodanig over elkaar plakken dat je geen overgang ziet, het past exact.
De randen met tissue tape, eerst wilde ik de felle kleur wit verven met acrylverf, maar daarvoor is de doos veel te glad.
De hekken wit gemaakt met stempelinkt, twee verschillende takken meerdere keren gestanst, klein geknipt en als een soort klimop langs de hekken geplakt.
Het leuke takje van MD met de kleine vlindertjes is wel heel leuk.
De lantaarn voorzien van vellum en het woord parc op het uithangbord. Een beetje het idee alsof je in Parijs voor de ingang van zo'n prachtig park staat en elk moment naar binnen gaat lopen.
Voor mij doen wellicht wat weinig, maar meer heeft deze setting niet nodig.
Even een close-upje van de bloemen...
Het Sweet Paris papier is een prachtige bij elkaar passende mix, hiervan heb ik ook de hoekjes, vlinders, de sierrand en het 'etiket' gestanst. De tekst stempel komt uit een set van Stampin' Up.
De vlinders zijn stansen van sizzix die uit twee bestaan: de onderste snijdt alleen de omtrek en wordt geëmbosst, de tweede wordt op dezelfde plaatsen gesneden.
De zijkanten zijn voorzien van weer een ander vel papier uit de serie, veel vlinders en de rozenstans van MD die ik met glitternagellak heb bestreken.
De Hema doos. De groenblauwe kleur is in het echt nog iets feller, maar bij nader inzien helemaal niet storend bij de collage. De doos sluit handig met een magneet.
We kunnen toch niet genoeg "opruimdozen" hebben in de hobbyhoek?

1 opmerking: