zondag 15 maart 2015

Old Time


Lezen hoort een rustige en rustgevende bezigheid te zijn, maar toen ik de nieuwe Cards & Scrap las viel ik niet alleen van enthousiasme van mijn stoel, maar begon ook gelijk te rennen........naar de hobbytafel.
De uitleg in het Multi Media artikel is zo goed, dat ik het op de letter ben gaan volgen. Het enige nadeel: je ziet dat er gebruik gemaakt wordt van moddeling paste, maar dat wordt niet uitgelegd.
En dan te bedenken dat ik mijn overvolle map met stencils op MP wilde zetten niet wetend wat ermee te doen.
Gesso had ik niet, het canvas eerst ingesmeerd met witte acryl verf verdund met water. Vervolgens veel stencils waaronder de hoeken en het ruitpatroon, allemaal geïnkt met distress.
Stempels van een oude rekening, TH 'bouwplan' en tekst. Onder het canvas een boek gelegd.
Bouwplan? Had ik totaal niet, ben gewoon maar begonnen......
Het mooiste moment: alle embellishments bij elkaar te zoeken en verven. Allerlei kleuren acryl verf door elkaar totdat het enigszins leek op roest en verweerd groen.... De tekst Old Time is ook gemaakt met een stencil.
Prachtige stempel (Stampin' Back) die ik twee keer heb afgedrukt, zodat ik onderdelen van een TH fragment kon voorzien en bijpassende items.
Het jaartal gemaakt van grote houten cijfers (Action).
 De typecharms van TH.
Het enige onderdeel dat ik persé wilde: een indrukwekkende stempel van Stampin' Back met een tekst om over na te denken.
Het jute is gelijmd op papier, blokje van de Action. Dankjewel Maartje voor dit vel. Bewerkt met stencil en inkt.
Het allerleukste aan dit soort projecten, is dat alles gebruikt kan worden. De rozen waren van lint en gebruikte ik nooit. Rare kleuren als mosterd geel. Goed in de verf gezet met mijn vingers. Evenals het leuke fotolijstje van plastic.
 Even wat close upjes.
 
 
 
Moddeling paste had ik ook niet, het werd een mengsel van verf, lijm, tandpasta en koffie.......dat uiteindelijk ook in mijn ellebogen terecht kwam.
Het zijn dé projecten waar ik dolenthousiast van wordt, iets mee kan zeggen en heerlijke vieze handen van kan krijgen. Dan geniet ik met volle teugen :-)
Collages maken is toch wel echt mijn ding...
Het artikel in Cards & Scrap over paper blending ligt al op mijn tafel.
Collage your life!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal, niet de juiste materialen. Maar wat heb je het goed opgelost, het is super leuk geworden.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi zeg.
    Kun je het gebruik van modeling pasta niet op google vinden, of via you tube?
    Het is echt heel erg leuk om te gebruiken hoor.
    Deze canvas kun je weer mooi aan je muur hangen, word je toch blij van?!
    Fijne zondag avond maar weer, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen