zondag 22 maart 2015

Birds

Een muur! Dat is wat ik altijd al zo graag wilde maken. Joy was geslaagd, dus nu mag ik wat grotere canvasjes van 10 cm....
Het openslaande raam is een stans van Joy, de takken zijn van kurk, een berg bloemen, ertussen uitgeplozen roze touw, wat gears en een ticket.
De inkt is zo levendig. Alle achtergronden zijn gemaakt van aquarelpapier, geeft een mooi effect met de inkt.
Het raam is, evenals de vogelkooi, flink geëmbosst met distress poeder, daarna nog eens vloeibaar gemaakt en er perfect pearls over gestrooid.
Na het beïnkten van het achtergrond papier een stencil van TH met de enorme swirl erop gezet. Pas daarna de strook in drieën gescheurd.
In de hoek een chipboard sticker met een labeltje, de scharnieren horen bij een deur van MD, boekje van Studio light uitdrukvel, pennib van TH en het lint van de strik eerst flink door de inkt gehaald.
De roos is gemaakt met twee lagen papier in verschillende kleuren geel (parelmoer papier Action).
Niet een echte strik, maar het lint om mijn vingers gewikkeld en in het midden bij elkaar geknoopt met touw.
De tekst Fly m.b.v. een stencil op jute. Dat vergt enige voorzichtigheid, omdat mijn jute wel heel erg snel rafelt en dan vliegt de tekst bijna letterlijk weg...
Een swivelcap met gear mag niet ontbreken, een corner van TH en de leuke vogel in metalen lijstje is van de Action.
De grote rozenstans van Stampin' Up ook gemaakt met twee lagen papier. Het lijkt werkelijk alsof het metalic papier is, maar ook dit is parelmoer linnenpapier van Action. Het is flink nat gemaakt en verkreukeld. Op de randen zit geen inkt. Grote verrassing dat er dit effect uit komt.
Het perfect pearl effect is sprankelender dan op de foto, maar de kleur is erg mooi.
De drie canvasjes op een strook jute gelijmd, bovenin een eyelet om het goed op te kunnen hangen en onderaan een nameplate met tekst. Zeker iets om over na te denken.......
Het is echt mijn "ding": collages maken, hoe groot of klein ook en waarmee dan ook.
Gisteren zag ik op you tube een interview met Tim Holtz over hoe hij van kinds af aan is gekomen waar hij nu is. Prachtig en ontroerend om te zien, uit september vorig jaar. Hij raakte o.a. geïnspireerd door een uitspraak van zijn handenarbeid lerares op de basisschool die zei: "al lijkt iets aan de buitenkant helemaal niets te zijn, in je verbeelding kan het alles worden wat je maar wilt".
Daar sluit ik me heel graag bij aan!
Hij vertelt over zijn liefde voor vintage, gebarsten verf en hoe elk item een verhaal vertelt. Bekijk dit inspirerende interview hier:
INTERVIEW TIM HOLTZ

2 opmerkingen:

  1. Je bent echt in je element met canvas! Ik zou zeggen: speel lekker door! ;)

    BeantwoordenVerwijderen