donderdag 12 februari 2015

Pop-it-Up!


Dé ontdekking........pop-up stansen van Joy!
Er zijn er genoeg, van kinderwagen tot kerk, maar ik heb gekozen voor de meest neutrale die voor elk onderwerp bruikbaar is. Je kunt de opening ook dichtmaken met een mooi kader en daarop grotere items plakken.
Wat zo simpel leek werd voor mij een rampje.....
Na 3,5 uur begreep ik nog niet hoe de voorkant op de pop-up gelijmd moest worden, want die gaat trekken en opbollen.Om te voorkomen dat de stans als een frisbee het raam uit ging ben ik ermee gestopt. Gelukkig had ik een paar dagen later een afspraak met Maartje die een voorbeeldkaart had van Stampin' Up en zo kwamen we op het idee van de fotohoekpons :-)
Dankjewel Maartje!
Nu blijven beide vastzitten, maar kunnen genoeg bewegen om de kaarten open en dicht te doen.
Verder bleken de twee rillijnen voor het midden van de kaart scheef op de acrylplaat te zitten en te snijden i.p.v. te vouwen. Die verwijderd, gaat met een rilpen net zo snel.
De stans die ik via internet gekocht heb blijkt een echt maandagochtend product te zijn, want de pop-up zelf zit horizontaal exact in het midden, maar verticaal een cm te hoog......
Nu staat alles veilig in mijn tablet document en kan het herhaald worden.
Dan is eindelijk het moment daar van het grote opleuken!
De voorkant: een nieuwe super schattige stempel van een flink label met kat en poot afdruk. Ook in de uitverkoop bij Pipoos de stans van liggende kat in combi met het stansje van de pootafdrukken die geëmbosst wel heel erg mooi zijn.
Let vooral op de wol, volg de draad....
Achtergrond papier geëmbosst met behang structuur, al het papier uit de grote blokken van Action en dit keer de schemerlamp van Eline.
De woldraad loopt een eindje verder richting een omgevallen vaas.....
een nieuw stanssetje van Joy! geeft een bloemenvaas, een zo koddige schemerlamp (die miste ik bij Eline) en een tafel. Het staat in de pop-up op een kast van Eline, erop een vogelhuisje met vogel.
De wollendraad verraadt een kat die duidelijk flink huis heeft gehouden. De vogel achterna? Kussens op de vloer, bloemenvaas omver met de geknakte roos ernaast, schemerlamp over het kleed gerold....
Kat zelf ligt uiteraard met een totaal onschuldige blik te slapen, heel voldaan waarschijnlijk, alleen zijn pootafdrukken vertellen waar hij allemaal is geweest. Hoe komt hij eigenlijk aan mijn bol wol?!
Een voor mij heel herkenbaar tafereel......inspiratie komt vaak van heel dichtbij.
Nu ik de truc snap en de smaak te pakken heb, volgen er meer!
Het mooie patroon papier van Maartje gekregen, dankjewel daarvoor.
De voorkant enige items herhaald van de binnenkant. Veel werk maak ik er niet van, want zulke kaarten laat je natuurlijk open op tafel staan.
Alweer zo'n mooie tekststempel van Stampin' Up, de set bevat er 5 van goede rubberen kwaliteit. Goede teksten die vaak en voor veel doeleinden bruikbaar zijn is een onmisbaar item.
Gebruik gemaakt van het stansset naaiwerk van Boekenvoordeel.
Harten, knopenkaartje van Eline en de basic stansen van Joy! Het zijn vierkanten en cirkels in verschillende maten met stiksteekjes.
Aan de muur een gespannen touw en daaraan allerlei naaibenodigdheden.
Het naaimandje is een stempel.
Een aanrader deze stans, zoveel ideeën.......

3 opmerkingen:

  1. Supere kaarten, ik heb zo gelachen om de kat met z'n avonturen! De naaikaart vind ik ook erg mooi. Het begin ligt hier nog, ik hoop er binnenkort mee verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een open haard had ook geen gek idee geweest bij je eerste vAriant :-)
    Je kaarten zijn super!

    Groetjes vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super wat een leuke kaarten!
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen