zondag 18 januari 2015

Postvak IN

Ook zo'n last van rondslingerende post waar je toch echt nog wat mee moet doen? Beantwoorden, afwachten, invullen etc. Meestal zo'n ongeorganiseerd stapeltje op je werktafel.
Nieuwsgierig naar de aanbiedingen op de Xenos website zag ik, dat je DIY creaties in kunt sturen en daar kwam ik op dit idee.
Het begint met een canvas 30 cm vierkant van de Action, met een zeer brede zijkant (past er veel post in).
Vervolgens alles beplakt met een groot scala aan lint, band en de geweldige canvas stof met ptt post erop (plaatselijke stoffenwinkel, evenals de roodwitblauw strook).
Het zo leuke schaartjes met stippellijntjes band onlangs bij Action gevonden. De prachtige tekst 'la vie est belle' (het leven is mooi) is van Wibra.
Een postpakketje kan dan niet ontbreken: gerild op de breedte van de rand, tissue tapejes, stans alfabet van MD, touwtje erom en wat bruin papier eruit laten steken.
'Spoiled' is gestanst met het grote alfabet van Stampin' Up. Het touwtje is bestemd voor kleinere poststukjes die anders in de diepte verdwijnen. De knijpertjes zijn bestempeld.
De onmisbare stansset met vier postzegels waarvan de grootste kaart vullend is, komt van MD. Het gebruikte papier is een pretty paperblock.
Voeg er wat poststempeltjes bij van o.a. Tim Holtz en Eline en zo heb je zegel nr. 2 en 3.
De leuke plaatjes in de flessendoppen: uitverkoop bij Pipoos!
De randjes oude postzegels is tissuetape van 7Gypsies, een clipje van TH.
De intussen onmisbaar geworden stansjes van schrijfveer en inktpot, waarvan de dop los is. De meeste stansjes bruin geïnkt terwijl deze nog in de mallen zitten, dan komt het precies waar je het hebben wilt.
Stansjes maak ik weer schoon met een billendoekje en afdrogen met keukenrol.
Een romantisch stapeltje brieven en kaarten, ook uit het pretty paperblock van MD, bijeen gehouden door het toepasselijke 'with love' lint van Wibra. Ertussen de kleine postzegelstans.
Grote en kleine letterstansjes en de cijfers van MD.
Zoals je wellicht is opgevallen: veel spijkers. Ik spijker het liefst alles vast, helemaal als het steeds gebruikt gaat worden, dan is bijv. vastlijmen niet voldoende. Bij mij moet alles muurvast zitten, ik ben niet zo van de foamplakkertjes of gluedots.
Memoborden rammel ik ook een rijkelijke hoeveelheid spijkertjes in, tenslotte zou het jammer zijn als het tijdens het gebruik los gaat.
De geweldige grote hoekstans van MD, die prachtig geëmbosst wordt.
Bloemen gemaakt met bruin kaftpapier van de Hema en m.b.v. de retro flower ponsen. Eronder wat strookjes lint.
De brievenbus van MD, echt heel dik massief geïnkt met vintage photo distress inkt. Het valt me op dat als ik het niet doe, de brievenbus/geëmbosste delen niet echt duidelijk herkenbaar zijn op een afstandje.
De lijst hangt op een 'strategische' plek waar ik altijd langsloop en ja, de muur erachter is inderdaad behangen met pagina's uit oude Flairs......
Have a very organized 2015!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen