vrijdag 2 januari 2015

Gelukkig Nieuwjaar!

Happy new scrap year!
Ik hoop dat jullie allemaal een leuk, liefdevol en knallend Oud&Nieuw hebben beleefd en we nu weer aan het begin van een inspirerend jaar staan. Mogen alle wensen uitkomen.
Zelf had ik het ook niet zien aankomen, dat ik nu zo lekker aan de haak ben, maar tijdens mijn ziek zijn heb ik de smaak wel te pakken gekregen.....
Makkelijk mee te nemen en voor de momentjes dat er weinig tijd is.
Het maken van deze haak-/bewaardoos was dan ook een groot plezier.
De basis is een stevige schoenendoos, beplakt met het vintage scrappapier van de Action.
Het nieuwe jaar start natuurlijk ook met een berg bloemen, nu dankzij de supertip van Maartje: de Joy! bloemenstansen met parelmoer tissue papier, een prachtig effect.
De haaknaald is van Wibra, prachtig bijpassende kleur, en daar heb ik mijn kussen mee gehaakt. Aangezien ik elke dag mijn naald moest lijmen (viel steeds uit de houder) is deze niet echt bruikbaar meer. Heel leuk om deze in de collage te verwerken.
De vleugels van veren zijn van Panduro, gekocht bij Pipoos in een wel heel lucratieve uitverkoop (lees: veel leuke dingen ingeslagen...)


Het papier is zo sprankelend en laat zich makkelijk verwerken. Wel heb ik meerdere lagen tegelijk gestanst, anders is het te dun. Een bloem bestaat gemiddeld uit acht laagjes.
Natuurlijk mag iets zelf gehaakt niet ontbreken: onder de camée een gehaakte roset. Daaronder een stans lijstje waarbij ik ook de uitsparing gebruikt heb.
Een label met kroonluchter en de tekst haken is gemaakt met het alfabet van MD. De gipsen roos, een berg kant en een parel er rondom heen.
Het "metalen" hart is van de Action. De vlinder is een prachtige stans uit twee delen, de onderste is geëmbosst wat bij de bovenste is uitgesneden.
De zeer grote hoeken uit zilverkleurig karton zijn heel mooi gedetailleerd en geven er toch altijd een mooie uitstraling aan het geheel.
Deze tekst blijft prachtig, die ga ik heel vaak gebruiken....
Het deksel is beplakt met een hele rol zelfklevend Action kant, erg mooi en stevig. De randen van het papier zijn geïnkt met vintage photo distress inkt.
Een toefje...veren, parels en bloemen kan niet ontbreken in mijn shabby uitvoering.


De doos is gevuld met mijn huidige haakwerk: het begin van een plaid voor op de bank die hopelijk komende herfst af is. Ergens las ik dat ik maar 196 hexagons nodig heb om er behaaglijk onder weg te kruipen...... 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen