vrijdag 1 augustus 2014

Verhuisd! Nieuw adres: Eline's Winterhuis

Stad en land afgezocht en gevonden bij Pipoos Dordrecht. Eigenlijk heb ik het boek bijna opgegeten, zo heerlijk vind ik het. Voor velen wellicht al heel bekend, maar voor mij nog helemaal nieuw. Het is volop Genieten en inspiratie opdoen.
Bladerend door het boek in de winkel zag ik bovenstaande pagina en dan maar gelijk even naar Xenos voor de kartonnen letters. In ieder geval op tijd!
Het leuke folklore papier van Eline lag ook nog bij Pipoos, samen met twee setjes lint van Eline en hartjes/alfabet lint. De doilies bij Boekenvoordeel, de schattige mini canvasjes met ezeltjes bij Xenos en het lieve roosjes band bij Big Bazaar. Het zo mooie 6 cm brede katoenen kant lag ook bij Xenos.
Eline doet erg leuke dingen met de canvasjes, zoals dit (een foto uit haar agenda van dit jaar).
Hoe bijpassend: ijssterren lint, het is eigenlijk een soort vilt. Pipoos uitverkoop: 3 mtr voor 1,17.
Sommige items zijn heel verleidelijk.....
Gisteren had ik een echt afspraakje bij Pipoos met Maartje voor een privé demonstratie van cirkelsnijders. Aangezien ik geen snijmachine heb en toch ook wel graag middenin doosjes en kaarten openingen wil maken bijv. met mica er achter, mij even goed laten informeren.
Dankjewel Maartje voor je heldere uitleg. Ik heb niet gekozen voor de duurste die ik eigenlijk ook niet prettig vond werken. Dit apparaatje is klein, je draait het simpel met een vinger in het rond en klaar is je haarscherpe cirkel.
Links boven zie je zeker een haper/ongelijk stukje, maar toen stak het mesje nog veel te ver uit. Aanrader.
Er is een nieuwe serie bij Pipoos: botanica. Het papier is prachtig, veelzijdig, gecombineerd met bedrukt craft en leuke labels en tickets.
Het wel heel toepasselijke lint/katoenen band is van de Wibra. Prachtig, groener bedrukt dan op de foto, heel stevig en zulke leuke afbeeldingen van kruiden e.d.
Industrial creaties maken wordt door Euroland wel heel goedkoop. Het zijn 3D uitdrukvellen (scheelt heel veel knippen) en het A5 craft papier is qua kleur heel bijpassend. Het is dik, bovenkant bijna metalic kleurtjes, 10 vel in een pak (1,50) en de achterkant is bruin craft. Dubbel gevouwen exact een standaard kaart formaat.
Het stoere katoenen band met klok, raders, tekst etc. is van Wibra.
Het naaimachine gebruik ik steeds vaker, nu heb ik ook geleerd hoe met heel dik garen netjes door te stikken. Het gevolg daarvan: vele klosjes garen en een groeiende stapel stofjes. Daarvoor moest even een vak in de hobbykast vrijgemaakt worden.
Bovenop de leuke stofjes van Xenos (die hele serie gaat voor de helft) eronder de gister aangekochte kerststofjes die prima in de Eline sfeer passen, stapeltje van Action, PTT canvas, rechts roze en wit canvas en bijpassende lintjes.

Gister had ik sinds lange tijd weer eens een dag vrij zonder afspraken en kon daarom even lang, rustig en uitgebreid snuffelen in de stad.

Nu hoogtijd om een leuk item uit het boek te gaan maken.

1 opmerking:

  1. Oh wat een leuke spullen heb je geshopt. Daar kan weer heel veel leuks uit voortkomen denk ik. Veel plezier ermee.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen