donderdag 7 augustus 2014

Ik heb hem ook! Eline's Huis Agenda 2015

Knus! Weer heel herkenbaar en de beetje zachte kaft zorgt ervoor, dat het boekje makkelijk open gelegd kan worden.
Knus? Ja, dat was mijn eerste gevoel, compact en veel beter voor in de handtas. Ondanks het opvallend kleiner formaat is dit niet storend. De agenda met ringband blijft vaker op mijn bureau liggen dan in de handtas, vanwege de grootte en het gewicht.
Er is ook een groot verschil: de ringband agenda's zijn bijna boeken op zich, elke pagina iets nieuws: foto, DIY project, sfeerplaatje etc. waardoor je week in week uit geïnspireerd wordt. Nu valt op dat er vaak hetzelfde afgedrukt staat, er wordt wat in herhaling getreden.
De geborduurde fucsia is prachtig, maar staat er ruim tien keer in, evenals de gehaakte hartjes komen ook het papieren molentje, de typemachine stans, het zweedse paardje en de geborduurde roos vrij vaak voor.
Jammer dat het borduurpatroon niet in de agenda staat.
Geweldig weer, al het mooie "typisch Eline" design papier van de pagina's, dat maakt deze agenda's zo uniek. Dik papier, dof en stroef. In tegenstelling tot het voor mij storende gladde glimmende papier waar je moeilijk op kunt schrijven en dat je tegenwoordig steeds vaker ziet. Papier moet ook zo aanvoelen.
De bloem is zo leuk, maar waar is de werkbeschrijving? Hopelijk zet Eline deze t.z.t. op haar blog.
Eline complimenten, dit is een schitterend project, een dreamcatcher in de vorm van een vogelkooi, zo lief!
Het snoepgehalte van de agenda is heel hoog, ook de agenda van dit jaar heb ik bijna opgegeten, zo'n heerlijk bladerboek.
De mogelijkheid tot snoepen is aanwezig: ik was vergeten dat ik de agenda al in pre-order had staan en dus gewoon gekocht..... nou voor het vriendelijke prijsje en de vele knutselmogelijkheden die dit biedt, helemaal niet erg om er twee van te hebben.
Er zijn ook dit keer weer prachtige design papiertjes toegevoegd.
Veel aandacht voor het komende nieuwe boek: Eline's poppenhuis. Komt in oktober uit!
Wat ik mis is een sluit-elastiek, leeslintje en wat meer notitieblaadjes. Maar ik heb alweer ideeën genoeg om dat op te lossen.
Nu zie je het verschil in grootte.
De schrijfruimte blijft nagenoeg evengroot in vergelijk met dit jaar.
Een leuk en verleidelijk extraatje is deze kortingsbon waarmee je heel persoonlijke lintjes of labels kunt laten maken. Tekstlint is ook een mogelijkheid, daar ga ik een leuke spreuk voor bedenken.

Conclusie? Kopen! Een lievere, inspiratievollere, creatievere en snoeperigere agenda is er niet. Ondanks duidelijke verschillen met bijv. dit jaar blijft het genieten van nieuwe en herkenbare items van Eline.
Een heerlijk knus persoonlijk boekje dat ik wil blijven vasthouden.

Tijd om mijn agenda persoonlijk te scrappen, te beginnen met het leeslint.

Eline, complimenten weer, ondanks wellicht bepaalde beperkingen en nieuwe keuzes is het duidelijk jouw signatuur.

1 opmerking:

  1. Leuk geschreven! Ik heb net besloten dat ik hem ga kopen, want ik vind hem (haar?) hartstikke leuk en gezellig, en niet TE vol (het filmpje waarop Eline door het agenda bladert hielp daarbij heel erg, aangezien ik al tig winkels ervoor af was geweest, zonder resultaat).
    Maar nu weet ik het zeker, deze komt bij mij thuis te hangen :-) Gezellig!

    Groetjes van Laura, die van creatieve dingen houdt

    BeantwoordenVerwijderen