zaterdag 16 augustus 2014

Baboushka's van Eline

Verliefd, tot onder mijn hoofddoekje....
Per toeval zag ik een voorbeeldkaart op internet. Het was een flink zoektochtje naar de stempelsetjes en de twee bijpassende pakketjes papier, maar dan heb je ook zeker een happy & bright canvas aan de muur.
Volkomen geïntrigeerd was ik als kind van de pop waar maar kleine popjes uit bléven komen.
De mooie oranje border is een stempel die je onzichtbaar tegen elkaar kunt plaatsen zodat je de lijn net zolang maakt als nodig.
Het gevoel van de ouderwetse papieren aankleedpoppen had ik hierbij. Je kunt de kleding passend maken bij elk project.
De achtergrond stof is Eline's Scandinavian christmas, gekregen van Vera, heel veel dank hiervoor!
Je moet wel van knippen, plakken en knutselen op de vierkante milimeter houden, want soms zijn de items wel heel erg klein om te knippen. Ik vind het heerlijk ontspannend.
De vogeltjes zijn ook allemaal anders "ingekleurd" met papier, dat geeft de levendigheid aan de collage.
De appelbloesem stempel van Eline uit een ander set past er qua sfeer prima bij.
Bovenop de complete stempel van swirl/tak en vogel.
De kleine bloemetjes zijn van vilt.
Het begon allemaal met voor mij iets nieuws: vilten rozen. Een cirkel uit vilt die je in een spiraal knipt en oprolt. Geen lijm (die kan soms zichtbaar zijn) maar met naald en draad vastgezet.
Russisch folklore, je ziet er vaak gouden elementen bij zoals kant of koord. De kashmir stempels van boekenvoordeel afgedrukt met brilliance gold.
Verrassend, het lukte gelijk goed de eerste keer. De kopspelden met hartje zijn van Xenos.
Het gebruikte lint is van Eline (roze met oranje), balletjes van Pipoos.
Het ornament geknipt uit het folklore papier, beplakt met verschillende bling en parel steentjes.
Vogelkooi gestempeld op oranje papier, de hartjes uit rood geknipt.
Het lint aan de zijkant is van Big Bazaar.
Jawel, ook nog een exemplaar van Marianne Doe! gevonden waar nog te maken prachtige baboushka kaarten in staan.
Het maakte mij zeker happy en bright toen ik het canvas maakte. Het hangt nu goed zichtbaar aan de woonkamer muur.
Ik loop kennelijk de laatste tijd drie jaar achter.... mijn kerst wordt volledig in de Eline's winterhuis sfeer, al weken ben ik tot in het buitenland op zoek naar allerlei artikelen zoals stof, stempels, papier etc. en dat gaat goed. Wat een heerlijk vooruitzicht.
Dank Eline, voor het terugbrengen van een poppen-herinnering.

1 opmerking: