maandag 9 juni 2014

Shabby collage

Een shabby collage die bijna alleen bestaat uit onderdelen van Studio Light knipvellen.
Heerlijk hoor, pure ontspanning om alle onderdelen uit te knippen, alhoewel een zakje geduld uitkomst biedt...
Maartje dankjewel voor het mooie kant, het kwam direct van pas (kantrandje links).
 Een moeilijkheidje bij dit soort collages is wel, dat het allemaal vrij plat blijft en er weinig diepte in aan te brengen is.
De reden, waarom ik de rozenzaadzakjes eerst gemaakt heb van dik papier en daarna het plaatje erop geplakt. Vervolgens een touwtje vastgeniet en met knijpertjes de zakjes vastgezet.
Alles wordt gebruikt, dus de knijpertjes (Action) zijn beplakt met het bovenrandje van een knipvel.
In het midden een SD design papier en de bijpassende knipvellen gebruikt. De zijkanten zijn stroken van een TH scrapvel die qua kleur mooi passen.
De aparte vintage photo knipvellen zijn zo mooi, nu zie je de mooie kaders.
Om een labeltje kant gewikkeld, het waaierkant komt van de plaatselijke gordijnwinkel.
Het kantje rondom is gekregen katoenkant.
Een stempel van TH (de getallencirkel) met in het midden een knipplaatje.
De sleutels ook uitgeknipt, zelfs de hele kleine gaatjes......
De pocketwatch met touwtje aan een ringfastener van TH "gehangen". Het poederroze kant is zo super, gekocht bij de Wibra, vastgezet met knipplaatjesparels.
De poster die aan de muur hing en helemaal verbleekt was.....heb ik als basis gebruikt voor de collage, ongeveer A3. Oh ja, sorry, er had weer een ontploffing plaatsgevonden op mijn werktafel.
Kniptip:
ik begin altijd met de kleine stukjes uit/middenin het plaatje, als allerlaatste de omtrek om te voorkomen dat het scheurt.
 
 
 
 
 
 
 
Even wat close-upjes......
De tickets Hope en Dream zijn stempels, de stempel Time flies zit op een plaatje uit het knipvel waarvan ik de "lintjes" heb losgesneden.
Het was een heerlijk project om te maken en eigenlijk ben ik heel blij verrast hoe compleet en zo shabby het kan worden met alleen maar knipvellen. Evenals bij kaarten, voorkant van een schrift en andere projecten die niet veel kunnen wegen zijn knipvellen en ware uitkomst.
De coca cola poster hangt weer op de plek waar deze oorspronkelijk hing, vastgemaakt met dubbelzijdig tapijttape (bere sterk) waarvan de achterkanten nog op de platenspeler liggen....
Hiermee wilde ik graag even mijn enthousiasme voor en de mogelijkheden van knipvellen laten zien (er volgt vast meer).
Op deze manier werk ik ook gelijk kale/verkleurde plekken op het behang weg, aangezien ik niet zomaar centjes heb om dat te vervangen doe ik het op een creatieve manier.

1 opmerking:

  1. Mooi dat je dit met knipvellen kunt bereiken!! En fijn dat je plezier hebt van het kant ;), kan je nooit teveel hebben hé? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen