woensdag 4 juni 2014

Bird


Een afbeelding op internet van een "birdbox" volledig in TH stijl vond ik zo leuk, dat ik het vertaald heb naar deze shabby uitvoering.
Het geluk was wel, dat ik deze lijst nog had, zeker 20 jaar oud en al voor ontelbare doeleinden gebruikt. Oorspronkelijk grenen hout, maar eerst geverd met wit en daarna met parelmoer acrylverf.
Een stansmachine heb ik niet en ook geen los stansje zo groot als deze vogel: 12 cm breed.
Gezocht op internet naar een afbeelding met duidelijk herkenbare omtrek. Een vage stempelafdruk op het juiste formaat geprint en als malletje gebruikt. De pootjes zelf ongeveer op de juiste plaats eraan geknipt.
Het papier is van de action.
 

Heel apart: ik mengde fel roze verf, maar opeens werden alle metalen onderdelen lila.... zeker ook een mooie kleur. Niet alles komt zoals je het vooraf bedenkt en dat kan juist heel leuk zijn.
De gears zijn van TH, het hart is van Action. Het oog van de vogel is een drukknoopje.

Gelukkig was ik nog in het bezit van twee grote kroon bedels, verhoogd opgeplakt met twee laagjes foamtape.
De vogel zit met 8 lagen foamtape op het achterwandje.

De achtergrond is papier van Studio Light en daar had ik niets meer aan toe te voegen, mooi, compleet en met zangnootjes.

Het achterwandje schuif je in een randje van de zijwandjes, bedoeld voor alleen een platte foto. Daarom het onderste houtje er eerst voorzichtig uitgebroken en later weer ingelijmd, anders ging de opgehoogde vogel nooit zijn kooi in.
De flesjes zijn van Artemio Oldies: wat is een vogel zonder veren en in het andere flesje parelmoeren meeldraden.
Een favoriete pons van mij is een heel grote waar drie maten tickets uitkomen. De kleinste zit op het linker flesje. Rechts een stempel van een mini ticket.
Alles wordt gebruikt van de knipvellen, dus ook het bovenste randje, hier het grootste ticket uit de pons.
De binnenranden zijn beplakt met parelmoerpapier.

Leuke items uit SL knipvellen: postcard met vogelnestje...

oude tekst met een vogelpaar en een oud stukje papier. Je ziet dat de knipvellen en het design papier op elkaar zijn afgestemd, het kroontjes papier zie je ook terug op de achterwand.

Het lijken bijna rub-on letters, maar geprint in fotokwaliteit op het parelmoer papier.
Erg leuk gezicht aan de muur bij de andere lijst, nog ruimte genoeg over.....

1 opmerking:

  1. Ik vind je vogeltje zo schattig :). Zo zie je maar, dat je zonder machine ook heel ver komt! Succes met de rest van je muur, jij bent voorlopig zoet!

    BeantwoordenVerwijderen