zaterdag 10 mei 2014

Kaart voor mezelf: super XL card in a box!

Oh sorry, het is voor mijn doen al lang geleden dat ik geblogd heb, maar achter de schermen ben ik druk bezig met mijn gastdesigner opdracht voor Crafting by Design.
Card in a box blijft zo leuk, dat ik deze keer een super grote gemaakt heb: 14 cm breed, de doos bestaat ook uit twee delen... speciaal voor mijzelf omdat ik 50 wordt over nog maar 9 nachtjes slapen.
Op de achtergrond zie je twee dingen: de combinatie kat en behang........ en mijn eerste grote kado, een limegroene Senseo in holland papier van mijn broer in het buitenland. Zo blij mee! De mijne begon steeds harder te lekken, maar toch 4 jaar mee gedaan (lang, want mijn senseo wordt heel intensief gebruikt).
Als je jarig bent wordt je stoel versierd... een leuk stansje dat ik eens gekregen heb van een oude stoel en een slingertje gemaakt van inimini vlaggetjes gelijmd met glossy op roze twine.
Ornate plate uit een knipvel van studio light en de cijfers zijn stansjes van TH.
 
Normaliter maak ik zelden gebruik van knipvellen, maar voor dit type kaart een uitkomst: toch diepte en leuke samenstellingen maar niet te dik. Geloof het, echt, zelfs deze kaart kan plat gevouwen worden en past in een A4 envelop.
Veel kaarten natuurlijk, want niets is zo gezellig als een volle brievenbus op je verjaardag.
De vleugels heb ik nagetrokken met potlood langs een TH stans op dit lieve Action shabby papier. Vervolgens het organza lint er op de achterkant langs geplakt.
Heel zacht effect, met roze inkt en organza.
Een mooie schrijfveer en nog meer uit de leuke SL knipvellen.
Aangezien de kaart niet stevig genoeg stond met maar twee stroken ertussen geplakt, een derde in de diepte toegevoegd. Hierop een pocketwatch stans van TH, parelmoer acryl verf van Xenos, veel mini pons bloemetjes met plakparels, wijzerplaat uit de nieuwe Daphne en wijzers van Artemio Oldies.
Waar is de tijd gebleven?
De polaroid kaders van La-De-Dah (bij Pipoos) blijven leuk, kantje erachter boven en een strookje van het Wibra lint erop.
Verbazingwekkend hoe 3D het stapeltje brieven is, je zou het zou kunnen pakken...
Ook een knipseltje uit de SL vellen.
Wat is een feest zonder bloemen? Deze keer de pons bloemen dubbel gelijmd op wire and wire draad en een bosje samengesteld met veren en parelstrengen. Rijkelijk voorzien van plakparels.
De hele bos eerst bijelkaar geplakt met plakband, vervolgens een dubbele strook cardstock "volgegoten" met alleslijm, bosje erin en ook nog strak dicht geniet.
Vervolgens met lijm tegen de achterkant van de strook geplakt.
Een heerlijke hoeveelheid kant hoort toch bij shabby chic, de roosjes passen heel mooi bij het papier.
Aan de andere kant een brede strook kant van Xenos met kleine blaadjes.
De beginnetjes zijn vastgelijmd op de strook in de diepte.
Op de achterflap wat gezellige rode papieren roosjes van Boekenvoordeel.
Voorop een strookje knoopjes band.
Een enorme vrolijke uitspatting die straks middenop de salontafel komt te staan.

3 opmerkingen:

  1. Nou zeg wat een feest!
    Mocht ik het vergeten alvast proficiat hoor en dan...na 50 gaat het enorm snel hoor daar kan ik over mee praten.
    Schitterend deze xl doos en zoveel tekst erbij...als ik die kaart in box ook eens ga maken kom ik deze beschrijving nog eens rustig over lezen.
    Erg mooie details en dit is zeker een eyecatcher op je tafel om alvast te wennen aan die 5 vooraan je komende leeftijd.
    Fijne zondag
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit zulke leuke kaarten, ik wil me er ook eens in gaan verdiepen.
    Jij hebt er weer een prachtig mooi werkstuk van gemaakt.
    Lekker genieten van je komende verjaardag, hoe leuk is het, dat je 50 mag worden!
    Alvast een hele fijne dag en gefeliciteerd.
    Lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een reuze formaat! Daar kan je wél lekker veel in kwijt! En slim om 'm voor jezelf te maken, dan kan je er een tijd van genieten :). Alvast een fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen