zaterdag 15 februari 2014

Voordeur Gordijn

 
De gangtafel begon al aardig Paris en Shabby te worden met de gemaakte kussens, memobord en metalen vogelkooitjes zodat het sfeertje nu uitgebreid is. Onlangs heb ik in het hele huis dubbelglas gekregen, de ruit van de voordeur is wel enigszins bewerkt maar veel te doorschijnend. Als de lamp aan is in het donker blijft er weinig te raden over......en ik moet door de gang naar de badkamer.
Er is geen ruimte voor een groot gordijn aan een rails dus iets bedenken dat tussen de dikke nieuwe glaslatten past.
Dezelfde stof als de kussens gebruikt en nu een lange, smalle hoes gemaakt door meerdere blokken aan elkaar te naaien, de achterkant is exact hetzelfde, zodat het van buitenaf ook heel netjes is. Een overslag zoals een sloop en gevuld met het dikste fibre fill.
Al zolang wil ik ergens in huis gepimpte lampenkapjes, gewoon voor de aankleding. Bij Xenos vond ik kapjes in de aanbieding voor €1,19 en een setje van twee met opleukspulletjes (de roze stipjes) voor €1,99 en daar laat je ze niet voor liggen.
Overdag is het juist heel prettig dat het veel lichter is in de donkere gang (tutten voor de geweldige spiegel) dus het gordijn moet ook open kunnen.
De foto's zijn overbelicht, maar het is de zuidenkant en da's lastig foto's maken. Je ziet wel hoe verrassend donker het is als het gesloten is.
Twee kapjes zelf bekleed met uiteraard dezelfde stof (Action), lintjes, kantjes, roosjes en gestikt canvas band in Parijs sfeer.
Het lint eerst een stiksteek meegegeven met het naaimachine.
Zo schattig en heel bijpassend bij het shabby kussen. De parelketting zit er ook bij.
Lekker vintage opgehangen met jute touw.
Het mooie roosjeskant is van Pipoos.
De bolletjes stof past ook weer bij het memobord.
Een splitpen als eifeltoren. Als je goed kijkt zie je dat de stof van Action vrij dun is, de originele roze stipjes zie je er doorheen, maar alleen als je heel dichtbij staat.
Grote verbazing bij de plaatselijke stoffenwinkel toen ik deze geweldige reuze knopen zag.....
.......gemaakt van schelp. Op het gordijn genaaid en aan de achterkant stoffen roosjes op het zo zichtbare zwarte garen, alsof het zo hoort.
Erg leuk dat het zo goed past, voor mij ook de eerste keer dat ik zo precies op maat iets genaaid heb. Ik gebruik het gordijn elke dag met plezier.

1 opmerking:

  1. Nog even en je gaat in de gang wonen......of had ik dat al eens gezegd?
    Heel mooi en knap gemaakt. Een gordijn is niet makkelijk om passend te maken.

    BeantwoordenVerwijderen