zondag 23 februari 2014

Pocketwatch Doorkijk Kaart

Het klinkt als een klok!
Soms valt alles op z'n plaats en niets was vooruit bedacht.....
Het begint met een sketch:
en het idee om geen echte cirkel te gebruiken, maar een opening. Vervolgens zie ik mijn pocketwatch stans en deze blijkt exact dezelfde breedte te hebben als mijn 3 inch cirkelpons......
De overige stukjes scrappapier (Action) van dezelfde uitsparingen voorzien en gestapeld volgens het patroon.
Herken je de sketch nog?
Allen randen zijn geïnkt met paarse distress (Dusty Corderoy) en daarna een stiksel gegeven met het naaimachine. Een heel geduldig werkje..... De pocketwatch zelf twee toeren met een siersteek.
De origineel witte stans eerst met een swirl stempel geëmbosst met clear poeder, paars geïnkt en m.b.v. een reisstrijkijzertje en een papier erop de emboss weer laten smelten en verwijderd.
Toevallig nog één bedeltje die aan beide kanten hetzelfde is (meestal heeft alles een duidelijke achterkant) zodat de kaart er aan de binnenkant ook netjes uitziet.
Opgehangen aan dik handgaren met drie pareltjes en het draad op de laag onder de klok vastgeniet.
De oplossing voor cirkel twee op de sketch is een craft kartonnen wijzerplaat geworden, rondom twee keer gestikt (heel lastig zo snel in de rondte.....) en een bloem (papieren bloemen van de Action, van drie één gemaakt, randjes geïnkt en dimensie gegeven).
Aangezien ik eigenlijk nooit met paars werkt, is deze knoop uit de oude doos wel heel toepasselijk.
Met losse letter stempeltjes de tekst erop in bruin en bovenaan een stukje kant van MD.
Het Action papier is dubbelzijdig, nooit zoeken naar bijpassende stukjes ander papier, je draait het gewoon om.
De binnenkant straalt ook. De klok nu met paars gestempeld, wijzerplaat wederom een stikseltje.
Een lieve boodschap schrijf ik nu om de cirkel heen, of eronder, zodat deze niet zichtbaar is op de voorkant.
Ligt de kaart dicht, lijkt het echt alsof er helemaal geen opening is.
De groene smalle streep op de sketch heb ik nu van twee randen kant gemaakt.
Het is de eerste keer dat ik met een sketch gewerkt heb en ik moet zeggen: prima, vooral als je haast hebt of even geen inspiratie. De website Mojo Monday challenges is een tip van Vera met volop sketches in handige overichten per jaar.
De kaart doet mee met de wedstrijd van deze week bij Mojo.

1 opmerking:

  1. Wat een kunst ALWEER!!
    Ben heel benieuwd of je in de prijzen valt, hou je ons op de hoogte?!!

    BeantwoordenVerwijderen