zaterdag 28 december 2013

Olvarit potjes

Drie keer raden wat er in deze potjes zit........
Een lieve vriendin van mij heeft dit jaar een baby boy gekregen die nu alweer toe is aan zijn eerste potjes Olvarit en oh wat zijn dat schattige kleine potjes.
Eerste kerstdag was een drukte van belang, maar tweede kerstdag heb ik in alle rust zitten creëren.....
Direct mijn nieuwe TH scrapblok met knopen papier en het bijpassende stickerblok gepakt voor de grote knopen op de dekseltjes. Om meer dikte te krijgen de knopen eerst op golfkarton geplakt, gaatjes erin met de fiskars eyelettool en randjes bruin geïnkt. Bruin pakpapier op/om/over de deksels geplakt, kantje van Action erom, grote knoop voorzien van een touwstrik en voila.
Op het kantje knopen gelijmd die ook (o.a.) in de potjes zitten: v.l.n.r. shabby/parel/gebroken wit/roosjes etc.; hout in allerlei soorten; kleurtjes/met print; metaal of metal look (zoals de "metalen" plastic van Action) en plastic/overig.
Schattig niet zo'n rij onwijs grote knopen?
De kleine houten lettertjes die het woord knoop vormen zijn van Kars en bruin geïnkt. Alle potjes zijn genummerd (geknipt van TH tickets) en voorzien van kleine embellishments zoals een gesp aan een inch-lintje....
een garenklos stansje TH met touw en stempels, kantje met koperen drukknoopjes van TH, ander kantje met veiligheidsspelden.....
....touwtjes met een bedeltje naaimachine en lineaal en die leuke PM stempel van een raderblad op vellum.
De knopen zijn zo echt!
Dankjewel lief nieuw vriendje dat je zo netjes je potjes leeg gegeten hebt zodat tante Tien er een blijvende herinnering aan heeft.
Een nieuw bewaar systeem voor knopen was ook wel nodig, want mijn ene naaidoos vol spulletjes/embellishments/flessendoppen/bingostenen etc. is ook overvol. De halve inhoud ligt op tafel alvorens ik vind wat ik nodig heb. Heel overzichtelijk zo'n rijtje potjes.

1 opmerking:

  1. ze zijn geweldig die mini potjes :D:D
    echt gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen