donderdag 19 december 2013

Daphne's Diary 2014


Ik heb mijn naam veranderd van Christine in Griepine.......
Het is nu dag 11 van mijn ziekzijn en ik ben ontzettend ziek geweest met heel hoge koorts, ontstekingen, vreselijke spierpijn maar het gaat nu iets beter. Het meest gebruikte werkwoord van de laatste tijd is hangen: in bed, boven boek of tablet, met smartphone in de hand, voor de tv of met de kat (die alle extra kroeltijd wel prima vindt).
Per toeval kwam ik rond Sinterklaas bij AH het tijdschrift Daphne's Diary tegen (vintage all over!) dat had ik nog nooit gezien..... Geweldig en wat doet een zieke dame? Jawel, ik bestelde afgelopen week nog 6 oudere uitgaven online......
En de agenda en wat is die geweldig! Je kijkt je ogen uit.
Wil je alle pagina's zien? Kijk dan even op youtube:
Daphne's agenda 2014 en je bent op slag verliefd!
Geen raar glad papier, maar dik ruw papier waarop je kunt schrijven, stempelen, plakken......
Ik zal ik niet zijn als ik er niet mijn eigen draai aan geef..... Jammer is dat er geen sluit elastiek omheen zit en de agenda is groot, ruim A5 en dat valt allemaal open in de handtas. Dus elastisch kant en wat eyelets. Vervolgens natuurlijk een drukke boel aan de spiraal, in het midden een sleutel vastgestrikt en ruimte genoem om mijn hele hand om de agenda te doen, pakt makkelijk op en uit de tas.
Hier en daar wat kant vastgezet met veiligheidsspelden.
Ik ben begonnen met alle extra's uit de tijdschriften te halen/scheuren die ik leuk vond voor in de agenda: veel stickers (altijd handig om losse dingen mee vast te zetten of een dag te highlighten) schattige schriftjes om zelf in elkaar te zetten, oude postcards, velletje briefpapier etc.
Van een postcard een pocket gemaakt met zigzag gevouwen randen voor extra ruimte.
Ik was echt bij de eerste keer doorbladeren hoteldebotel.... Het is een agenda, plakboek, scrapbook, artjournal, dagboek enz. ineen!
Uit een knipvel van SL een nameplate en oud briefje geknipt en hieraan een voorraadje grote paperclips geschoven om gedurende het jaar dingen mee vast te zetten die ik wil bewaren.
Verder een stansvel met wanten...... daar heb ik twee slingers van gemaakt en bij kerst '13 en '14 geplakt.
De rozen pagina geeft een goede indruk van hoe mooi de afbeeldingen zijn. Elke week schrijf je op wat anders: fotolijsten, boeken, labels, hout......
Hoe creatief ik ook ben, ik houd niet van koken dus al helemaal niet van recepten. Daarom heb ik de linkerpagina's met foto's van eten/recepten e.d. vervangen door eigen pagina's......
Een pracht grote collage van vintage foto's gewoon ook uit de tijdschriften geknipt met de fotorandschaar en randjes bruin geïnkt.
Een pagina met geweldig ingepakte kadootjes. Verder zie je een tijdboekje, daar heb ik er twee van, vol met foto's van klokken en prachtige bijpassende spreuken.
Er zit veel extra's in de agenda: inpakpapier, stickers, postcards, uitnodigingskaartjes etc. Links onder het oude kranten papier en rechtsonder een voorbeeld van stickers.
Een pagina uit het tijdboekje, een prachtige oude prent geplakt op een foto van een hond........ Links onder weer zo'n pracht bladzijde en rechts weer een zelfgemaakte fotocollage.
Het allerleukst zijn toch wel de vier pasfoto mapjes die in een blad zaten: zelf vouwen en met de hand genaaid. De pagina eerst voorzien van muziek papier en zelfgerprint muzieknotenlint.
Heb er ontzettend lang........over gedaan omdat ik amper een half uurtje mijn hoofd overeind kan houden, maar omdat beginnen met een geheel nieuw project er nu niet inzit, was dit wel even een leuke en niet te ingewikkelde bezigheid en afleiding.
Het is nu echt mijn knipplakschrijfboek :-) oh en voor afspraken is er ook nog wel een gaatje.
Blijf gezond!

3 opmerkingen:

  1. Dat jij dit magazine ( tijdschrift is te min voor zo'n mooi blad) nog niet ontdekt had............Ik heb alle nummers vanaf het begin en ji hebt gescheurd en geknipt ieieieieieieieie nee hoor hier zijn ze nog ( bijna) hagelnieuw, om steeds opnieuw door te bladeren...en wat die agenda betreft...die elastiek is inderdaad een beetje een gemis.......maar ach een kleinigheidje blijf je houden is ons spreekwoord.......
    Heel veel beterschap en plezier van Daphne's diary............

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Christine, beterschap zeg, ik hoor het meer om me heen dat mensen er maar bniet vanaf kome . En dit tijdschrift is inderdaad erg leuk.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach meid toch, wat naar dat je zo ziek bent.
    Ik heb het 2 jaar geleden gehad, 3 weken heel ziek, griep, bah bah.
    Beterschap en veel plezier met de "Daphne" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen