woensdag 28 augustus 2013

Wooden Heart Box

Het houten hart kistje een tijdje geleden gekocht bij de Wibra. Het zag er niet uit, alsof er met tien kleurpotloden tegelijk overheen gekrast was..... Ik mocht het meenemen voor 50 cent, nou daar had ik geen moeite mee.
Eerst beplakt met het geweldige gratis afscheurbare kant-achtige behang van mijn vriendin en er vervolgens twee banen smal kant opgeplakt (super sticky tape 3 mm).
De bloemen gemaakt, een mengsel van rozen uit de pons met het prachtige parelmoer papier van papicolor en bloemen van stof. De stof is geprint met papier afbeeldingen van TH.
Ik kies dan foto afdruk, want dat is het dikste papier. Eerst plak ik een stuk dun/beweeglijk wit canvas stof op een A4tje met dubbelzijdig plakband, vervolgens in de printer en verwonder je.
De stofbloemen bestaan uit 3 ongelijke cirkels en een dunne strook waarmee het hart is gedraaid.
Je ziet hier duidelijk de zo bekende klokken van TH, een parelkraaltje van de Xenos in het hart geplakt.
Een combinatie stofje van grote tekst en bingo. In dit geval vind ik het helemaal niet storend dat de stof wat rafelt. Je kunt dit voorkomen met rafelstop van Prym of wat glossy accents dun langs de randjes smeren.
Om de bloemen heen een lintje met een stuk parelketting van Xenos.
De leuke ritssluiting die je gelijk wat vertelt over de inhoud die in het kistje komt is gelijmd met hasulith, dat lijmt metaal fantastisch. Ik kan er gewoon aan trekken om het kistje open te doen.
Het begon met een op stof geprint label van een vlinder met bloemen en tekst. Stof gelijmd met powerpritt op karton, eyelet erin, kant van Action erlangs en lintjes bovenaan. Verhoogd opgeplakt met foamtape.
Een vogelkooi stans van TH bestempeld met een rozenstempel van Eline, gekleurd met bijpassende distress inkten en een koperen vlinder eronder gelijmd.
De gaatjes aan de onderkant beplakt met drie heel kleine strikjes, de kleinste die je uit de joy strikjes maker kunt halen.
Wat blaadjes uit parelmoer papier gestanst.
 Een close-upje van dit prachtige behang, het kant is van pipoos.
Een mooie hart vorm. In het label ook kreukellint van TH dat ik door vintage inkt heb gehaald en gedroogd met de heattool.
 Het hart is geprinte stof met krantenteksten, de bloem is van papier.
En nu vullen met allerlei leuke keepsakes! De kleuren op het deksel zijn wat groenig en bruin geworden, omdat het label zo is. Toch een leuke kleurencombi en een wat ongewone combinatie die gaandeweg ontstaan is.
Het was hier even stil, maar ik heb een heerlijke vakantie achter de rug in Duitsland. De knappe jonge man op de foto is te vinden bij het prachtige kasteel hoog op een heuvel in Heidelberg, wat een uitzicht en zoveel onverwachte dingen om te zien.
Het Oktoberfest is weer in aantocht en daar hoort klederdracht bij. Het kon niet uitblijven dat we deze in een winkel aanpasten en foto's van elkaar namen. Oh kan ik nog even terug? Deze foto is genomen in Speyer. Heel veel groetjes,
Heidi von Heidelberg........

2 opmerkingen:

  1. Mooi doosje en leuke foto´s joh!
    Weer een hoop werk aan het doosje gehad! Liefs van mij ♥

    BeantwoordenVerwijderen