zaterdag 17 augustus 2013

Amsterdam

Samen met mijn nichtje gisteren de hele dag in Amsterdam gelopen. Wij waren daar vaker geweest, maar toch kwamen we weer in straatjes waar we niet eerder geweest zijn. In zo'n klein steegje zag ik een prachtig winkeltje De Weldaad dat er aan de buitenkant al heel vintage en brocante uitzag. Binnen laafde ik mij aan zoveel leuke brocante en oude spulletjes, waaronder deze grote houten klos met lint en parelspeld.
Verder zoveel vintage foto's, lijstjes, woondecoratie etc.
De verpakking alleen al is meer dan de moeite waard, voor ons scrappers geen onbekende afbeeldingen. Het papier bewaar ik natuurlijk, dat komt altijd wel weer ergens van pas.
Een andere wens is ook vervuld: een engels-engels woordenboek. Daar zoek ik al een tijdje naar, ik wil niet de grote dictionaire met foto's e.d. en blauwe/rode letters, maar gewoon een soort prisma idee met oude papieren pagina's en alleen zwarte tekst. Wat moeten we zonder boekhandel De Slegte?
Alvast heerlijk verkleurd en een juist beige tintje :-) Heel dik en slechts €5,--
De binnenkant is nog redelijk wit en, kan ik nu uit ervaring zeggen, het papier distressed prima met inkt en spons. Geweldig natuurlijk voor achtergronden, stansen, ponsen etc.
De definities zijn zoals we o.a. gewend zijn van TH's verpakkingen, hele pagina's gebruiken of één woord bijv. achter een ornate plate. Een ander leuk idee dat ik op internet zag: bloemen maken zoals opgedraaide rozen, heel leuk effect met zo'n woordenboek.

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd wat je van je mooie vondsten gaat maken. Deze foto's beloven alvast veel goeds.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen