woensdag 5 juni 2013

Trouwkaart

De opdracht van Dutch Card Lovers is een felicitatiekaart voor een huwelijk. Het is de eerste keer dat ik met een wedstrijd meedoe. Spannend, tot ik op het idee kwam om de bekende stoelen te gebruiken uit het stadhuis, waar ik zelf ook een keertje op gezeten heb.
Het achtergrond papier is van Marianne Design uit het blokje Romantic Vintage, goed begin is het halve werk.
Het mini filmstripje heb ik voorzien van heel kleine foto's uit een knipvel van MD. De filmstrip zelf heb ik gelakt met de glitternagellak van de Hema om er een feestelijk tintje aan te geven. Daarna wel even alle gaatjes doorprikken.......
Het tule komt van Pipoos en is, evenals de druppel parels van Xenos en de roze strikjes (strikjes maker van Joy) vastgezet met het lijmpistool.
De chandelier (ijzerdraad met roze facetkralen) maakt het speels en zorgt voor de extra bling.
De stoelen zijn gemaakt met een stempel uit de Dollhouse serie van Eline's huis en hebben een duidelijke man/vrouw bekleding meegekregen.
De etagére met gebak was al voorzien van een hartje dat ik fel rood gekleurd heb met potlood. Een leuk alternatief voor de bruidstaart.
Het geeft toch een menselijk liefdevol trekje aan de stoelen door ze op deze manier tegen elkaar te zetten.
De roos is gemaakt met de ponsen van Pipoos, de middelmaat.
Een leuke opdracht en mijn streven om er niet een echte traditionele kaart van te maken maar eentje met een knipoog is toch gelukt. Echt een kaart die van mij afkomstig is en ik bij de eerste gelegenheid die zich voordoet opstuur.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Christine, wat orgineel bedacht zo'n trouwkaart. Geweldig idee die stoeltjes uit te gebruiken.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee die glitternagellak, die tule er omheen is ook erg grappig!
    Mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind em super geworden :)
    Lets go for the victory ;)
    Echt gezellig sfeertje.
    Ben toevallig ook met die stoeltjesstempel bezig.

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen