vrijdag 21 juni 2013

Pocket watch

Te vaak over het blog van TH wandelen geeft mij regelmatig een verhoogde hartslag, want dan wil ik weer tien dingen tegelijk........
Een stansmachine heb ik niet, dus sommige dingen doe ik dan via een D-tour.
De nieuwe stans met de pocketwatch is een stukje groter dan deze, maar nu kan ik de aloude zakhorloge zelfklevende fotolijstjes die er niet uit zien (rare kleuren) prima gebruiken.
Het ophogen was een heel werk, want het moet een kleine shadowbox worden.
TH stanst dan 3x alleen de cirkel van grungeboard, ik heb met een passer 9x een cirkel getekend op veel dunner karton dat nog te knippen is. Vervolgens maak je een sandwich....
Eerst het achterplaatje op bruin cardstock met een wiskunde stempel. Het gamewheel en de mannetjes gestempeld en uitgeknipt, gamespinner van Artemio oldies.
De gears zijn stansjes, oud gemaakt met brilliance inkt en dan stapelen: lege cirkel, cirkel met grote gear, leeg, cirkel met kleine gear etc. en geëindigd met een lege.
Stukje mica achter de pocketwatch en je hebt horlogeglas. Hier en daar zijn ook nog kleine horloge onderdelen gelijmd.
De sandwich.
Alle buiten- en binnenranden goed geïnkt met vintage photo. Er zit inderdaad een golvende curve in door het laag op laag lijmen en het wat dunnere karton, maar dat verdwijnt vanzelf zodra het op een ondergrond gelijmd wordt.

Tim's watch.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er weer super uit.
    Maar ik vraag mij toch af hoe je stansjes maakt zonder stansmachine?
    liefs Fenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer erg leuk uit en zo gebruik je toch al je spullen!!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van jou doet zeker niet onder voor de zijne......
    Eigenlijk vind ik die mooier, omdat jij geen kant en klare dingen gebruikt, maar de spullen die je in huis hebt en daarmee toch zoiets moois weet te maken!
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen