dinsdag 4 juni 2013

Onderzetters

Glashelder ja, deze geweldige onderzetters van de Xenos (4 in bakje voor €2,49) met een insteekhoesje aan de achterkant bedoeld voor foto's.
Ik heb voor de allereerste keer gestempeld op glas met Stazon en dat was in het begin niet leuk...... continue slippen, uitglijden, dubbeldikke lijnen en schaduwen. Gelukkig kan je met een babydoekje alles gelijk weer wegvegen en overnieuw beginnen.
Het effect van de lagen boven elkaar en van de schaduwen die de stempels op het glas geven is wel erg mooi.
Als iemand mij vooraf vertelde dat Stazon niet permanent hechtend is op glas, was ik waarschijnlijk niet aan deze lange journey begonnen.....
Gelukkig bestaat er een spuitbus vernis dat een duurzame laag geeft. Anders kan je de onderzetters alleen afstoffen maar niet nat af doen.
Het naaiwerkje is een stofje van de Hema, stiksteek met DMC, naald uit de oude doos en een zigzag kantje.
De lieve meisjes aan het strand is wel een heel toepasselijke foto bij de tekst 'footsteps in the sand'.
Niet alle stempels werken even goed: vermijd stempels met teveel zwart en rubber gaat makkelijker dan clear.
Natuurlijk mag de staande schemerlamp van Eline niet ontbreken die dan ook nog precies past.
De tekst 'instant escape' is uit de krant en verwijst eigenlijk naar haar glimlach: een directe ontsnapping uit minder leuke momenten, je krijgt 'm nl. altijd terug.
Je ziet hoe scherp de afdrukken kunnen worden tot aan de kleinste cijfertjes. Belangrijk: niet bewegen en even je adem inhouden.......
De rubber stempel van TH was in een keer goed, de clear pocketwatch kostte me een poging of tien....
Stoppen kan ik op zo'n moment niet, het is mogelijk dus daar streven we dan ook naar........
Je kunt hetgeen je in de insteekhoesjes schuift niet te dik maken, want dan beginnen de onderzetters te wiebelen. Alleen bij de paspop onderzetter heb ik vals gespeeld en de siliconendopjes van mijn keukenkastdeurtjes gebruikt die hoger zijn. Heb ik toch nog plezier van mijn oude barrel, gelukkig komt er binnenkort een nieuwe.
Nu tijd voor koffie.

1 opmerking:

  1. Dat zijn nog eens unieke onderzetters,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen