vrijdag 14 juni 2013

Onderzetters XL

Het scrappen van kleine kurken onderzettertjes is heel erg leuk, maar het kan altijd groter: de pannen onderzetters van AH (3 voor €2,99).
Ik moet nog een paar weken geduldig wachten (niet mijn sterkste eigenschap) op mijn nieuwe keuken, maar dat geeft de tijd om er leuke items voor te creëren.
De onderzetters komen aan de keukenmuur te hangen naast de nieuwe afzuigkap.
Een aantal jaren geleden was ik samen met een vriendin naar een poppenhuisbeurs in Zeeland geweest en ik keek mijn ogen uit naar alle zo realistische op schaal gemaakte spulletjes. Natuurlijk kon ik het niet laten het een en ander te kopen.
Altijd bewaard voor een letterbak o.i.d. maar tot nu veilig in de kast bewaard.
Hoogtijd, want de juiste gelegenheid om er iets mee te doen en ervan te genieten is nu.
Om op te eten niet die verrukkelijke gebakjes en minipiza's.
Het mag niet ontbreken bij mij als koffieleut.
Schattig toch? En zo prachtig gemaakt.
Kantje erlangs en een ophang oogje.
De kroonluchter is een stempel van Stampinback.
Alles begint met de geweldige stempel van de jaren 60 huisvrouw, ook van Stampinback. De bubbels zijn nu natuurlijk sop belletjes in combinatie met de vloerzwabber.
Welke huisvrouw kan zonder glimmende glazen?
En delftsblauw aan de muur.
Het houten dienblaadje is voorzien van een bord vol lekkers en zulke echte maar inimini donuts.
Je hoort natuurlijk ook lekker te koken en da's niet moeilijk met een snijplank met daarop de juiste ingrediënten.
Dit keer een beige zigzagbandje. Alles is trouwens gelijmd met de Alleslijm van Pipoos die mij heel goed bevalt: het lijmt zowat alles en meer dan glossy accents (zoals stof of lijmen op een geëmbosste ondergrond) en dat scheelt ook centjes.
Een heel gedetailleerde stempel van het huis waar zij toch de hele dag druk bezig is.
Dan is er niet altijd tijd om zelf te koken. Wat een smakelijk zakje patat met er boven flesjes ketchup en mosterd. Een stukje stof van de Hema.
 Een stevige bezem erdoor!
Is dit echt of niet? Je wilt niet weten hoe ongelooflijk klein deze engelse dropjes zijn.
Het laatste kantje is geplakt, nu ligt de lijm uit te harden en is het morgen sterk genoeg om ze alvast in de oude keuken op te hangen want terug in de kast gebeurt natuurlijk niet meer.
Je kunt de pannen onderzetters uiteraard ook gebruiken waarvoor deze bedoeld zijn, dan stempel ik en voeg wat platte items toe zoals een mini tafellakentje.

1 opmerking: