vrijdag 21 juni 2013

Faux Cloisonne technique

Cool huh?
Ik maar denken dat dit allemaal super ingewikkeld was en met dure materialen die ik echt niet op voorraad heb.
Niets is minder waar, dit lukt je met wat je hebt.
De video laat het je heel duidelijk zien, alleen ik heb geen utee ultra thick embossing pouder, alleen extra fijn........
Ik heb dus 7 lagen embosspoeder gebruikt i.p.v. 3, meer kreeg ik er ook echt niet op. Nu ik het resultaat zo mooi vind, zal ik utee aanschaffen. Best duur daarom eerst maar checken of het zou lukken.
Gebruik alleen rubber stempels, want ze gaan in kokend emboss en dat vinden clear stempels niet prettig.
De in het filmpje gebruikte basis van zwarte gesso (wat ik ook niet heb) vervangen door zwarte acryl verf van de Action. Zo dun mogelijk maar dat het nog wel net dekkend is.
Hoe dikker je laag emboss hoe dieper de randen van de stempel, maar duidelijk leesbaar is het.
Roest of roest?
De eerste poging, met wel slechts 3 laagjes emboss, toch ook een goed resultaat.
Ik werd zo enthousiast, omdat ik al meer dan een jaar heel veel van deze grijsboard lijstjes in rond, ovaal en vierkant heb liggen en ze nooit gebruik. Plots zie ik dat filmpje en heb er gelijk een aantal gemaakt.
Er wordt geadviseerd om dikke kartonnen vormen te gebruiken, maar het grote plaatje is een stans van dun linnen karton, alleen regelmatig recht buigen.
Je vindt het filmpje HIER.
Door het vrolijke muziekje ga je vanzelf dansend aan de slag.

1 opmerking: