donderdag 6 juni 2013

Blik op oneindig....

Nu het eerste blik over de tafel is volgen er meer..........
Klein begonnen is het nu tijd voor het grotere werk: het opleuken van de vensterbank.
Al jaren staat er bij mij niets in de vensterbank aangezien er altijd katten waren en zijn die eerst alles op de grond gooien alvorens languit te kunnen liggen.
Met deze blikken kan Inspector Lynley gaan ballen gooien, want breken doen ze niet en werkelijk alles zit gelijmd met het lijmpistool.
Ik krijg weer een klein beetje het onrealistische idee dat ik de baas in huis ben.
Eerst de aanschaf van een doosje acryl verf (kleine tubetjes van 12 ml) bij de Xenos in de aanbieding en dan verven maar. Lekkere felle opvallende kleuren, daar houd ik wel van. Het kant is gekocht bij de plaatselijke stoffenwinkel, de gebruikte druppel parels zijn ook van de Xenos.
Een grote speld van Pipoos met wat kralen en dan heb je een hoedenspeld, camee van 't Kralenstulpje, een rechte lijn blingsteentjes in een bocht opgeplakt, dubbelstrik, naald en roos.
Kennelijk ben ik helemaal weg van vintage foto's want daar heb ik er genoeg van.
 Ter versiering nog wat koperen knopen.
Oh wat was ik trots op mezelf. Ik heb helemaal geen verstand van schilderen, laat staan van kleuren mengen. Met wat hulp via internet geleerd hoe ik paars en zalmroze moet mengen, want die zitten niet standaard in het doosje.
Een oude gezinsfoto, helaas kom je die maar weinig tegen.
Kinderen associeer je natuurlijk met spelen: een domino steen van mijn vriendin, bingosteen en ticket van TH. Een vlinder en vogelkooi om het nog gezelliger te maken.
Het ticket 1914 is een seizoenskaart voor kinderen.
Het uitgangspunt was een groot ticket dat gaat over real estate, dus maken we van deze man een makelaar in vastgoed. Onder hem een ticket van een oud hotel en ernaast de nodige sleutel.
Een bedel die ik al heel lang heb en al even vaak wilde weggooien omdat ik niet weet waarmee het te combineren is. Nou met goed geld verdienen in huisjes.
Een stans handje van TH en een toepasselijk tekstje uit een engelse krant.
Bewaarde brieven, treinkaartje, postzegel etc. lijken rechtstreeks uit haar secretaire te komen.
Een bedel als camee. Het gebruikte touw is mooi dik jute van Pipoos.
Een plaatje dat ik van internet heb geprint, verliefd als ik ben op oude typemachines, gecombineerd met zo'n leuke houten.
Een heel groot kartonnen embellishment van een post- en telegraafkantoor en de klok past mooi bij haar werk.
De vensterbank ziet er reuze gezellig uit. Nu nog wat oude glazen en een bos gerbera's. Eén fel gekleurde bloem per blik moet toch een blikvanger worden.

2 opmerkingen:

  1. Het is weer helemaal leuk, ha ha je wist nog niet dat je van vintage hield!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze weer prachtig. Jouw vensterbank wordt een kunstwerk in de woonkamer.

    BeantwoordenVerwijderen