zondag 21 april 2013

Trouwfoto scrappen

Een echte vintage foto van mensen die je kent is toch zo leuk. Het is de eerste keer dat ik en een foto van dierbaren scrap als kadootje voor hun 57ste trouwdag en mij überhaupt met het thema trouwen bezighoud. Het fantastische idee om het op een ministatiefje is natuurlijk extra leuk.
Het originele canvas is 15x15 cm en komt van de Wibra. De afbeelding erop vind ik zo niet leuk, dat ik het bekleed heb met een stoffen scrapvel met engelse tekst.
Het mooie papier met trouwauto en bloemen komt uit een verkeerd besteld scrapblokje van 15 cm. Ik dacht bij romantisch vintage even aan wat anders dan trouwen. Een foutje dat nu goed van pas komt.
Tule mag natuurlijk niet ontbreken. Het is tule van de rol 8 cm breed. Ik heb een strik gemaakt m.b.v. de strikjesmaker van Joy en er lange uiteinden aan gelaten. Die heb ik met de heattool wat laten opkrullen en er "per ongeluk" kleine gaatjes in laten komen zodat het oud lijkt.
De strik vastgelijmd (bijna alles is gelijmd met het lijmpistool) en er een grote sierspeld in gestoken.
Verder grote plakparels met roosjes erop.
De nameplate is een stansje van TH, geëmbosst met rozenroze en wat bruin geïnkt. Het jaartal is geprint op een sierpapiertje van de Action. "Vastgezet" met bruine Action parels.
Een van de kleinere roest sleutels van de Wibra op de bovenkant.
Een grote roos en heel veel kleine bloemetjes. Ik wilde het laten "hangen" als verwijzing naar het bruidsboeket op de foto. Een mooie bling swirl mag niet ontbreken.
Alle bloemen zijn voorzien van Hema glitternagellak.
De man op de foto is verknocht aan een oud zakhorloge dat bij gelegenheden altijd in zijn colbert zakje gestoken zit. Een pocketwatch van TH kan dan niet ontbreken. Verder vond ik nog een kartonnen knoop met een boekhoud print, ter verwijzing naar zijn beroep.
Een grofschakelige ketting aan het klokje en het idee is gewekt.
De lineaal is gemaakt met een verflatje, de stempel is van TH, rafelig afgebroken aan de zijkanten met een tang en de boven- en onderkant bewerkt met mijn pizzames. Gekleurd met vintage photo inkt.
Het leuke pocketwatch papier eronder komt ook uit een blokje van de Action. Dit is niet dubbelzijdig, maar ik heb er gewoon een stukje tegenaan geplakt. Het ticket Love is van TH, een koperen vlinder van De Meyerij en een pons takje van mijn vriendin.
De strook roosjeslint is van TH en maakt het verhaal toch mooi af.
Een leuk project, weer eens heel wat anders en dat merkte is soms wel aan mezelf: niet meer weten wat te bedenken om bij de collage te voegen. Beetje zelfconfrontatie........ Leerzaam hoor, scrappen :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen